Η Κοπεγχάγη ξεκίνησε να κάνει κυκλοφοριακές μετρήσεις σε διάφορες τοποθεσίες της πόλης από το 1970, όταν υπήρχαν 351.133 αυτοκίνητα και 100.071 ποδήλατα. Το 2009, η πόλη εγκατέστησε το πρώτο ηλεκτρικό μετρητή ποδηλάτων και στη συνέχεια άλλους 20 μετρητές ώστε να ελέγχει την κυκλοφορία σε όλη την πόλη.
Οι προσπάθειες της Κοπεγχάγης να γίνει ποδηλατούπολη έπιασαν τόπο αφού η κυκλοφορία με ποδήλατο έχει αυξηθεί κατά 68% τα τελευταία 20 χρόνια. Η πόλη έχει επενδύσει σε υποδομές για ποδήλατα, δημιουργώντας από ποδηλατοδρόμους μέχρι γέφυρες αποκλειστικά για ποδήλατα και πεζούς.
Έτσι ποδηλασία σήμερα δεν είναι απλώς μέρος την καθημερινότητας της Κοπεγχάγης αλλά αποτελεί και τον πυρήνα της ταυτότητας της. Το παράδειγμα της Δανέζικης πρωτεύουσας είναι η ζωντανή απόδειξη πως όταν υπάρχουν σωστές υποδομές, το ποδήλατο αποτελεί φυσική επιλογή των ανθρώπων.
Αν και πολλοί πιστεύουν πως η επέκταση του μετρό το 2019 ίσως να μειώσει τον αριθμό των ποδηλάτων, η Κοπεγχάγη εργάζεται παράλληλα πάνω στην επέκταση και των υποδομών για ποδηλασία, ώστε να κρατήσει τους αναβάτες στη σέλα αλλά να δημιουργήσει και νέους. Η ποδηλατική λατρεία της Κοπεγχάγης είναι μακρινό όνειρο για πολλές πόλεις του κόσμου. Ευτυχώς μερικές κάνουν βήματα προς τα εκεί, όπως το Άμστερνταμ, όπου τα ποδήλατα έχουν καταφέρει σχεδόν να περάσουν σε αριθμό τα αυτοκίνητα και το 61% των διαδρομών γίνεται με ορθοπεταλιά.
Η κυκλοφορία με ποδήλατο στην Κοπεγχάγη έχει αυξηθεί κατά 68% τα τελευταία 20 χρόνια
Το Λονδίνο κλείνει όλο και περισσότερο την ψαλίδα ανάμεσα στο αμάξι και το ποδήλατο, με τον αριθμό των αυτοκινήτων στην πόλη κατά τις ώρες αιχμής να έχει πέσει από τις 86.000 στις 64.000 μεταξύ του 2004 και του 2014, ενώ τα ποδήλατα αυξήθηκαν από 14.000 σε 36.000. Η Κοπεγχάγη και οι ποδηλάτες της, δείχνουν το εξής: με την κατάλληλη υποδομή, οι άνθρωποι είναι διατεθειμένοι να στραφούν στο οικονομικό, υγιεινό και οικολογικό ποδήλατο.