Στην Ελλάδα η αναλογία φοιτητών-διδασκόντων για το 2014 ήταν υπερδιπλάσια του ευρωπαϊκού μέσου όρου, αφού 213.098 φοιτητές βρίσκονταν το 2014 πέραν των κανονικών εξαμήνων της σχολής τους. Ειδικότερα, σύμφωνα με την έκθεση, ο ρυθμός και το ποσοστό αποφοίτησης μπορούν να θεωρηθούν ένδειξη της αποτελεσματικότητας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Ο μέσος όρος των ποσοστών αποφοίτησης των χωρών του δείγματος της UNESCO αυξάνεται διαχρονικά, ξεπερνώντας το 40% το 2014, σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης που δημοσιεύει σήμερα η εφημερίδα «Καθημερινή». Στην Ελλάδα το ποσοστό αποφοίτησης αυξάνεται - έστω και οριακά - ετησίως τα τελευταία χρόνια ωστόσο παραμένει περισσότερες από δέκα ποσοστιαίες μονάδες κάτω από τον μέσο όρο - στο 27,8% το 2014.
Με βάση την έκθεση το 2014 υπήρχαν 190.835 φοιτητές στα ελληνικά πανεπιστήμια, ΑΕΙ και ΤΕΙ που δεν είχαν ξεπεράσει τον κανονικό χρόνο σπουδών.
Ακόμα περισσότεροι όμως - 213.098 φοιτητές - βρίσκονταν πέραν των κανονικών εξαμήνων της σχολής τους. Φυσικά, οι λιμνάζοντες φοιτητές αυξάνουν και τον αριθμό των φοιτητών. Από τις 30 χώρες του δείγματος η Ελλάδα έχει το δεύτερο μεγαλύτερο μέσο όρο φοιτητών/διδασκόντων για το 2014, υπερδιπλάσιος του ευρωπαϊκού μέσου όρου.
Δηλαδή, ο μέσος όρος στην Ελλάδα είναι 44,5 φοιτητές προς έναν καθηγητή, ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 18,6.
Τα ΑΕΙ αντιμετωπίζουν την κατάσταση με ανεκτικότητα , την ίδια ώρα που ασθμαίνουν υπό το βάρος των προβλημάτων που προκαλεί η υποχρηματοδότηση.
ΑΔΙΠ : Ούτε τρεις στους δέκα δεν παίρνουν πτυχίο
Απογοητευτική είναι η ετήσια έκθεση της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ), σύμφωνα με την οποία ούτε τρεις στους δέκα φοιτητές δεν καταλήγουν να κρατήσουν στα χέρια τους το πολυπόθητο πτυχίο.