Λίγα λεπτά χρειάζονται για να ανατραπούν δεδομένα και η ζωή μας να αλλάξει ρότα. Πόσες φορές δεν έχουμε γίνει μάρτυρες περιστατικών κατά τα οποία κορυφαίοι πολιτικοί χάνουν την ισχύ τους και πέφτουν από το βάθρο τους εξαιτίας μιας φήμης; Την ώρα που άλλοι με αφορμή τη διασπορά μιας ψευδούς είδησης κατακτούν την κορυφή. Τα γεγονότα αποδεικνύουν πως οι φήμες έχουν απίστευτη δύναμη. Το τελευταίο διάστημα πολλά συμβάντα διαδραματίστηκαν στο χώρο της τεχνολογίας, τα οποία σίγουρα μετέβαλαν το μέχρι πρότινος διαμορφωμένο σκηνικό. Η Telegraph τα συνέλεξε και μας τα παρουσιάζει.
1 δισ. δολάρια με ένα tweet!
Τη Δευτέρα 30 Μαρτίου ο δαιμόνιος Elon Musk ανάρτησε στο λογαριασμό που διατηρεί στο twitter ένα μήνυμα 115 χαρακτήρων. Στο εν λόγω τιτίβισμα, το οποίο μπορείτε να δείτε παρακάτω, ο CEO της Tesla (και της SpaceX), ανακοίνωσε την παρουσίαση μιας νέας σειράς προϊόντων στις 30 Απριλίου. Το τι θα είναι αυτή η σειρά προϊόντων, μόνο εικασίες μπορεί να κάνει κανείς. Το βέβαιο είναι ότι δεν πρόκειται για αυτοκίνητο, όπως ξεκαθαρίζει.
Το πιθανότερο είναι να παρουσιάσει τις πολυαναμενόμενες μπαταρίες σπιτιού, τις οποίες δουλεύει εδώ και καιρό η εταιρεία. Το θέμα όμως δεν είναι αυτό αλλά το γεγονός ότι μέσα σε 10 λεπτά από την ανάρτηση του tweet, στο χρηματιστήριο της Wall Street ξεκίνησε το πάρτι, με την αξία της μετοχής της Tesla να ανεβαίνει κατά 4% αυξάνοντας κατά 900 εκατομμύρια δολάρια την αξία και αποτίμηση της εταιρείας! Αυτή είναι η δύναμη των social media και στην προκειμένη περίπτωση του twitter.
Η Apple εισβάλλει στο χώρο… του αυτοκινήτου
Ανάμεσα στους στόχους της εταιρείας τεχνολογίας Apple Inc είναι να ξεκινήσει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων από το 2020. Κατά πάσα πιθανότητα το σχέδιο θα αποτελέσει μεγάλη πρόκληση για την κατασκευάστρια εταιρεία συσκευών κινητής τηλεφωνίας που φαινομενικά έχει ελάχιστη εμπειρία και γνώση γύρω από την κατασκευή αυτοκινήτων.
Η «ομάδα αυτοκινήτου» της Apple απαρτίζεται από περίπου 200 άτομα, τα οποία εργάζονται πυρετωδώς για την επίτευξη του τολμηρού αυτού στόχου, μεταδίδει το Bloomberg. Όπως αναφέρουν ωστόσο οι πηγές, η εταιρεία θα μπορούσε να εγκαταλείψει την προσπάθεια κατασκευής του αυτοκινήτου ή να την αναβάλει εάν τα στελέχη της δεν είναι ικανοποιημένα από την πρόοδο του εγχειρήματος. Τι απ’ όλα αυτά ισχύει θα φανεί στη συνέχεια.
Η Google θεραπεύει τον καρκίνο;
Πρόσφατα η κορυφαία τεχνολογική εταιρεία κατοχύρωσε μία νέα πατέντα, ένα βραχιόλι παρόμοιο με αυτά που καταγράφουν την κίνησή μας και τα ζωτικά στοιχεία μας, το οποίο έχει ως στόχο να προλάβει την επέκταση ή ακόμα και να καταπολεμήσει τα καρκινικά κύτταρα. Το βραχιόλι θα έχει τη δυνατότητα να εντοπίζει τα καρκινικά κύτταρα και σε συνδυασμό με ένα ειδικό χάπι που περιέχει νανοσωματίδια, εξίσου δημιουργία της Google, να δημιουργεί ένα μαγνητικό πεδίο το οποίο προσελκύει τα «κακά» κύτταρα.
Σε πρώτη φάση βέβαια διευκρινίζεται πως το βραχιόλι θα χρησιμοποιηθεί απλώς για τον εντοπισμό των κυττάρων. Η φάση αυτή αναμένεται να πάρει την σχετική έγκριση από τον Αμερικανικό FDA μέσα στην προσεχή πενταετία. Αν το σχέδιο της εταιρείας προχωρήσει με ταχείς ρυθμούς, πολύ πιθανό να περάσουμε και στη δεύτερη φάση, δηλαδή στην καταστροφή τους, σύμφωνα με τους ειδικούς. Μάλιστα δεν είναι λίγοι εκείνοι που προχωρούν την πατέντα ακόμα παραπέρα κάνοντας λόγο και για εντοπισμό των κυττάρων που είναι υπεύθυνα για τη νόσο του Πάρκινσον και του Aids.
Το ευέλικτο iphone της Αpple
Σύμφωνα με τη φημολογία, ο αμερικανικός κολοσσός έχει ρίξει στο τραπέζι την ιδέα για την κατασκευή ενός ευέλικτου κινητού, το οποίο θα περιέχει έναν ειδικό μηχανισμό που θα του δίνει τη δυνατότητα κίνησης.
Η Amazon σε ρόλο… παντοπώλη
Όλο και περισσότερο έδαφος κερδίζουν οι φήμες με βάση τις οποίες η Amazon ήδη δραστηριοποιείται στο χώρο της λιανικής πώλησης στο Σιάτλ και κάποιες περιοχές της δυτικής Αμερικής. Ο επικεφαλής της εταιρείας, Jeff Bezos, μας έχει συνηθίσει στα μεγαλεπίβολα σχέδια, άρα μια τέτοια κίνηση δεν θα ήταν παράλογη. Αυτό που μένει είναι οι φήμες να επιβεβαιωθούν από τους ίδιους τους ιθύνοντες.
H Google εξοπλίζει τα σχολεία
Δυναμικό άνοιγμα στο χώρο της εκπαίδευσης φαίνεται πως κάνει η Google, η οποία προμηθεύει τους μαθητές με εφαρμογές και υλικοτεχνικό εξοπλισμό. Αντιμετωπίζοντας κατά μέτωπον τη Microsoft και την Apple, που ήδη δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτό, η εταιρεία έχει ήδη παραχωρήσει δωρεάν tablets σε μαθητές, οι οποίοι σαφώς χρειάζονται την τεχνολογία για να μελετούν με κάθε άνεση. Με αγωνία αναμένουμε για τις επόμενες κινήσεις της.
Πόσο μπορεί να επεκτείνει τη φήμη της η Uber;
Στην Αμερική η φήμη της Uber έχει επεκταθεί πολύ περισσότερο από αυτή των υπόλοιπων ταξί, ενώ συστηματικά προσελκύει όλο και περισσότερους χρήστες. Οι αντίπαλοι της ωστόσο φαίνεται πως έχουν βάλει στόχο να βάλουν τέλος στα επεκτατικά της σχέδια. Προβληματισμό προκαλεί και η πρόσφατη συμφωνία μεταξύ της Uber και της Taxibeat που θα αλλάξει τα δεδομένα στην εγχώρια τεχνολογική αγορά. Όπως μας πληροφορεί το Startupper.gr, οι δύο εταιρείες αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους, με το ελληνικό Taxibeat να απορροφάται από την Uber, η οποία, κατ” αυτόν τον τρόπο, βλέπει με άλλο μάτι πλέον τη διείσδυσή της στην ελληνική αγορά, αλλά και στις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται το επιτυχημένο Taxibeat – ξεπερνώντας έτσι, ενδεχομένως, και τα νομικά κωλύματα και εμπόδια που έχει αντιμετωπίσει σε αρκετές ευρωπαϊκές και ασιατικές χώρες.
Η Samsung tv ακούει τις συνομιλίες σας;
Κανείς δεν γνωρίζει κατά πόσο ισχύει ο εν λόγω ισχυρισμός. Το μόνο σίγουρο είναι πως πολλοί χρήστες της πανικοβλήθηκαν, όταν η εταιρεία τους προειδοποίησε να μην συζητούν τα προσωπικά τους θέματα μπροστά στην «έξυπνη» συσκευή τους, καθώς είναι ενεργοποιημένη η δυνατότητα αναγνώρισης φωνής και φωνητικού ελέγχου και έτσι πιθανόν να καταγράφεται ό,τι λέγεται. Η προειδοποίηση, σύμφωνα με το BBC, αφορά μόνο τους καταναλωτές που ελέγχουν τη συσκευή τους, όχι από το τηλεχειριστήριο, αλλά με τη φωνή τους.
Όταν αυτή η δυνατότητα είναι ενεργοποιημένη, η τηλεόραση μπορεί να ακούσει -εκτός από τις φωνητικές εντολές- κάθε άλλη συζήτηση και μετά μπορεί να μοιραστεί τις πληροφορίες με την εταιρεία ή με άλλες εταιρείες (όπως αυτή που παρέχει στη Samsung τη δυνατότητα διαδικτυακής φωνητικής αναζήτησης).
Ποιος θα κάνει δικιά του την Asos;
Η Asos, η οποία κοστολογείται γύρω στις 3 δισεκατομμύρια λίρες, είναι μία από τις πιο περιζήτητες εταιρείες τεχνολογίας που δραστηριοποιείται στο χώρο της μόδας. Πρόσφατα αντιμετώπισε κάποια οικονομικά προβλήματα, τα οποία κατάφερε να ξεπεράσει λόγω της συνεργασίας της με τον μέχρι πρότινος μεγαλύτερο ανταγωνιστή της, την Amazon. Τι μέλλει γενέσθαι; Πρόκειται για ένα απλό deal ή για την πρώτη ζαριά σε ένα παιχνίδι στρατηγικής;
Έρχεται το τέλος της BlackBerry;
Το τελευταίο διάστημα οι φήμες για τη δύσκολη θέση στην οποία έχει περιέλθει η γνωστή καναδική εταιρεία όλο και φουντώνουν. Η άλλοτε γνωστή ως Research in Motion, υφίσταται ισχυρές πιέσεις από τότε που η Apple έφερε στην αγορά το iphone, το οποίο γνώρισε τεράστια επιτυχία και απογείωσε τα κέρδη της εταιρείας. Η BlackBerry μελετά το σχεδιασμό νέων μοντέλων, ωστόσο το πρόβλημα παραμένει ορατό.