Στελέχη, “Be Cool” και δείξτε θάρρος
Το σύνθημα “Keep Cam” είναι η καλύτερη συμβουλή για όσους αδυνατούν να συγκεντρωθούν με αποτέλεσμα να χάνουν την ψυχραιμία τους, αλλά και για όσους επιθυμούν να δώσουν στον εαυτό τους τη δυνατότητα είτε να αποστασιοποιηθούν και να σκεφτούν με πιο δημιουργικό τρόπο για κάποιο project που έχουν αναλάβει και τα “βρίσκουν” δύσκολα, ή να ζητήσουν βοήθεια. Όπως έχω τονίσει στο παρελθόν σε προηγούμενα άρθρα, όταν φτάνει κάποιος σε αδιέξοδο δεν είναι καθόλου ντροπή, ούτε θα τον κατηγορήσει κανείς, αν απευθυνθεί στον προϊστάμενο του και του πει ευθαρσώς ότι στο project που του ανέθεσε υπάρχουν μερικά σημεία που δεν καταλαβαίνει, με συνέπεια να μη μπορεί να το ολοκληρώσει επιτυχώς. Κάθε άλλο, αυτό δείχνει ότι έχει το θάρρος να μην αφήνει τον εγωισμό του να μπει εμπόδιο στη σωστή και αποτελεσματική ολοκλήρωση ενός έργου, και θέτει ψύχραιμα και ώριμα το καλό της επιχείρησης πάνω από όλα.
Επίσης, το “Keep Calm”, μπορεί να λειτουργήσει λυτρωτικά στις σχέσεις, όχι μόνο τις εργασιακές αλλά και τις προσωπικές. Για παράδειγμα, μη διστάσετε να ζητήσετε συγγνώμη όταν έχετε κάνει λάθος ή έχετε απαξιώσει κατά λάθος κάποιον συνάδελφο σας. Είναι πολύ πιο παραγωγικό να δείξετε ψυχραιμία και να αναλάβετε την ευθύνη των λεγομένων και των πράξεων σας, παρά να αφήσετε το πάθος ή τον εγωισμό σας να σας κάνει αντιπαθητικό στους άλλους.
Εστιάτορες, “Keep Calm and Be Cool
Οι επιχειρήσεις εστίασης χρειάζονται το “Keep Calm” γιατί οι εστιάτορες και γενικότερα οι επιχειρήσεις εστίασης, πρέπει να αντιμετωπίσουν με ψυχραιμία τις δύσκολες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί λόγω κρίσης. Διότι, μπορεί να είναι δικαίωμα ορισμένων, στα αποκαλούμενα «κοσμοπολίτικα» νησιά, να μη μειώνουν τις τιμές τους, αφού όπως λένε "η προνομιούχα θέα που προσφέρουν στους πελάτες τους, έχει κι αυτή το κόστος της", αλλά η μη έκδοση αποδείξεων όμως, όχι. Και γι’ αυτό δεν φταίει η κρίση. Φταίει, η λανθασμένη νοοτροπία και η έλλειψη ψυχραιμίας και προσαρμογής στις νέες συνθήκες από μέρους μεγάλης μερίδας επιχειρήσεων εστίασης – και όχι μόνο – οι οποίες εξακολουθούν να μη κόβουν αποδείξεις, όπως δείχνουν οι έλεγχοι και τα τελευταία στοιχεία της ΑΑΔΕ.
Έτσι, “Keep Calm και δείξτε χαρακτήρα, γιατί εδώ δεν παίζεται η τύχη ενός κλάδου ή όσων δεν κόβουν αποδείξεις, αλλά μιας ολόκληρης κοινωνίας, ως αποτέλεσμα των παραβατικών συμπεριφορών που το πληρώνουν ως συνήθως οι Έλληνες και οι ξένοι επισκέπτες!