Η Ινδία θεωρείται μια ιδιαίτερα συντηρητική χώρα επηρεασμένη από τον πουριτανισμό διάφορων ομάδων –συμπεριλαμβανομένων και κάποιων ισλαμικών δυναστειών- αλλά και από την ιερατική κάστα που κυριαρχεί στον τόπο. Οι σεξουαλικοί κανόνες ήταν πολύ πιο φιλελεύθεροι πριν τον 13ο αιώνα, ενώ το σεξ είχε την ίδια σημασία με την κοσμική και την πνευματική ζωή.
Κάποτε υπήρχε μάθημα για τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, ενώ τοKamasutra–η απόλυτη βίβλος των στάσεων- γράφτηκε στην αρχαία Ινδία μεταξύ του 4ου και του 2ου αιώνα π. Χ. Aν κοιτάξει όμως κανείς στα έγκατα της Ινδίας θα συμπεράνει πως οι φιλελεύθερες αυτές συνήθειες επιβιώνουν ακόμα και σήμερα σε πολλές εκφάνσεις της καθημερινότητας.
Στο ναό του Century Sun στην περιοχή Konark είναι χαραγμένα στους τοίχους ερωτικά μοτίβα. Το καλύτερο ωστόσο παράδειγμα ερωτικής τέχνης μπορεί να βρεθεί στην πόλη Khajuraho… Εκεί οι ναοί Hinduχ τισμένοι από τη δυναστεία Chandela μεταξύ του 950 και 1050,αναδεικνύουν έναν ερωτισμό που δύσκολα συναντά κανείς. Τα κτίρια ανακηρύχθηκαν από την UNESCO το 1986 μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.
Ο δημοσιογράφος του BBC, ο οποίος πραγματοποιεί το ρεπορτάζ, εξηγεί πως επισκέφτηκε το χώρο ένα χειμωνιάτικο απόγευμα. Οι ντόπιες γυναίκες κρατούσαν στα χέρια φρέσκα λουλούδια και αρωματικά για τις προσευχές τους, ενώ οι επισκέπτες θαύμαζαν τα ερωτικά γλυπτά που διάνθιζαν τα τείχη. Από μακριά παρατηρούσες θεούς, θεές και άγρια ζώα, εικόνες που μπορούσες να δεις σε κάθε ναό.
Όταν ωστόσο πλησίαζες το θέαμα που ξετυλιγόταν δεν θύμιζε σε τίποτα το αρχικό. Γυναίκες, άνδρες ακόμα και ζώα παρουσιάζονταν κατά τη διάρκεια ερωτικών περιπτύξεων. Η κτηνοβασία και η ομοφυλοφιλία ήταν σε πρώτο πλάνο. Τα γλυπτά είχαν κάποιες ρωγμές που εντόπιζες μόνο από κοντά, ενώ σε γενικές γραμμές η κατάσταση τους ήταν καλή, παρ’ όλο που οι ναοί είχαν χτιστεί 1000 περίπου χρόνια πριν.
Για την ιστορία των σχεδίων έχουν ακουστεί πολλά. Οι περισσότερες εικασίες μαρτυρούν πως οι χώροι δημιουργήθηκαν για λατρεία και εκμάθηση των τεχνών, μία εκ των οποίων είναι και η ερωτική. Πολλοί πίστευαν πως ότι η απεικόνιση των σεξουαλικών δραστηριοτήτων στους ναούς ήταν καλός οιωνός για τα ξεκινήματα στη ζωή.
Ο Ινδουισμός παράλληλα φημιζόταν ανέκαθεν για τους ισχυρούς του δεσμούς με το φύλο και τη σεξουαλικότητα. Το γεγονός πως τα γλυπτά βρίσκονται σε κοινή θέα και δεν είναι κάπου κρυμμένα αποδεικνύει πως οι εν λόγω εικόνες για τους Ινδούς ήταν καθημερινές, όπως αυτές του πολέμου, της προσευχής κτλ.
Φωτογραφίες: Charukesi Ramadurai