Η Debrahlee Lorenzana, 33 ετών το 2009, πρώην υπάλληλος της Citigroup, η οποία απολύθηκε, δήλωσε, ότι η Citigroup την απέλυσε λόγω της ενδυμασία της, η οποία – κατά την τράπεζα – ήταν τέτοια, που αποσπούσε την προσοχή των συναδέλφων της από την εργασία τους, ειδικά των ανδρών! Η κ. Lorenzana, κατέθεσε μήνυση εναντίον της τράπεζας. Ωστόσο, η γνωστοποίηση της απόλυσής της έλαβε μεγάλη δημοσιότητα, και έγινε τροφή για τα tabloids, όπως το Village Voice, το οποίο την έβαλε στο εξώφυλλο του.
Η περίπτωση αυτή είναι πολύ ενδιαφέρουσα, όχι τόσο για τη νομική της αξία, ούτε για την τύχη που είχε, αλλά για αυτά που μας λέει σχετικά με την Wall Street, τα media, τις σχέσεις μεταξύ των δύο φύλων στην εργασία και τις κουραστικές ερωτήσεις που θα συνοδεύουν την κ. Lorenzana στη διαμάχη της με την τραπεζική βιομηχανία της Ν. Υόρκης.
Κατ’ αρχήν, οι κώδικες συμπεριφοράς και ένδυσης στην εργασία, σε κάθε περίπτωση – και ιδιαίτερα όσον αφορά την ενδυμασία – δεν είναι ξεκάθαροι, είναι σκιώδεις. Ιδιαίτερα στην Wall Street, όπου οι άντρες αποτελούν την πλειονότητα των εργαζομένων, ξεπερνώντας κατά πολύ τις γυναίκες. Εκεί, το περιβάλλον συνηγορεί για διάκριση και παρενόχληση, κάτι που είναι γνωστό. Η κ. Lorenzana, μπορεί να τράβηξε την προσοχή του τύπου, εν μέρει, διότι αντέστρεψε τη λογική, όσον αφορά ποια, κατ’ αυτήν, είναι η τυπική ενδυμασία στο χώρο εργασίας και τις πιθανότητες ή το ενδεχόμενο παρενόχλησής της, από τους τραπεζίτες – συναδέλφους της. Οι άντρες τραπεζίτες στη Wall Street και γενικότερα οι άντρες, είναι γνωστό, ότι θέλουν τις γυναίκες τους να είναι ντυμένες κομψά, εντυπωσιακά, με γούστο και όχι άχαρες. Με αυτή τη λογική – κατά τη γνώμη μου – η κ. Lorenzana θα έπρεπε, να είναι στο εξπρές ασανσέρ της τράπεζας, που οδηγεί κατευθείαν στις σουίτες στην κορυφή της ιεραρχίας και όχι να βλέπει την έξοδο.
Η Citigroup είπε, ότι η απόφαση για την απόλυσή της, βασίστηκε στην απόδοση και όχι στον τρόπο εμφάνισής της, Αλλά ακόμα και αν δεχτούμε, ότι αυτό αληθεύει, ακόμα και αν δεχτούμε ότι οι άντρες συνάδελφοι της δεν παραπονέθηκαν για το ντύσιμο της, δεν σημαίνει, ότι η κ. Lorenzana, δεν αντιμετώπισε το ίδιο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν όλες οι γυναίκες που εργάζονται σε μια επιχείρηση, η οποία κυριαρχείται από άνδρες και οι οποίοι, δεν αντιλαμβάνονται επακριβώς τι σημαίνει και ποια είναι η ενδεδειγμένη ενδυμασία για αυτές και ποια όχι.
Στην εργασία, υπάρχουν δυο άγραφοι κώδικες ενδυμασίας, τους οποίους πολλές γυναίκες και άντρες φαίνεται να τους αγνοούν, δήλωσε η Barbara DesChamps, σύμβουλος και συγγραφέας δύο βιβλίων, για την ενδυμασία των δύο φύλων στην εργασία. Επισημαίνοντας «ότι αυτό συνηθίζεται στις νεαρές ηλικίες οι οποίες, δεν προσαρμόζονται σωστά πάντα, από την ανέμελη και ανάλαφρη ενδυμασία που συνηθίζουν να φορούν στο κολλέγιο – πανεπιστήμιο, στην ενδυμασία που απαιτείται στην επαγγελματική τους ζωή». Η συγγραφέας, είπε επίσης ότι «οι εταιρίες που έχουν κώδικες ενδυμασίας για τους εργαζομένους, συνήθως έχουν μια λίστα με τι πρέπει να φορούν και τι όχι. Ακόμα και σε αυτές τις περιπτώσεις, δεν είναι ξεκάθαρο ποιο είναι ποιο, σε ορισμένους ανθρώπους, με αποτέλεσμα να την παραγκωνίζουν (την λίστα). Οι επιχειρήσεις, πρέπει να βοηθούν τους νεοπροσληφθέντες υπαλλήλους να κατανοήσουν την κουλτούρα της επιχείρησης, συμπεριλαμβανομένης της ενδεδειγμένης, «σωστής» ενδυμασίας τους, στους χώρους που εργάζονται».
Αξίζει να σημειώσουμε δε, ότι η κ. Des Champs, βλέποντας τη φωτογραφία της κ. Lorenzana και την ενδυμασία της είπε, «ότι είναι σωστή και κανονική για γραφείο».
Και εμείς (βλέποντας την ίδια φωτογραφία), δεν μπορούμε παρά να συμφωνήσουμε απόλυτα μαζί της!!!