Εκφράζουν συναισθήματα, είναι ευχάριστα, βοηθούν στην αλληλεπίδραση και χρησιμοποιούνται από τους περισσότερους χρήστες του κυβερνοχώρου. Κι αυτό γιατί πολλές φορές μια εικόνα αρκεί για να αναδείξουμε αυτό που θέλουμε να πούμε. Το εικονίδιο με τα δάκρυα χαράς βρίσκεται πρώτο στη λίστα με τα πιο διαδεδομένα emoticons στον κόσμο με βάση την έρευνα, αντιστοιχώντας σε ποσοστό περίπου 15%. Κατατάσσεται επίσης πρώτο στη Γαλλία, τις ΗΠΑ, την Τουρκία, την Ισπανία, και τη Λατινική Αμερική.
Αμέσως μετά στην κατάταξη με τα πιο αγαπημένα εικονίδια έρχεται αυτό που στέλνει φιλί, αυτό με τη μαύρη καρδιά, ενώ λίγο πιο κάτω βρίσκεται η φάτσα που στα μάτια έχει καρφιτσωμένες δύο καρδιές. Το top 5 κλείνει με την εικόνα που κλαίει. Εικονίδια με πλάσματα και αντικείμενα που χρησιμοποιούνται στην καθημερινή μας ζωή έχουν λιγότερη πέραση, με βάση τα συμπεράσματα της έρευνας.
Τα emoticons που είναι παρμένα από πάρτι χρησιμοποιούνται ιδιαίτερα από τους Ισπανούς, ενώ αυτά της κατηγορίας του γάμου είναι διαδεδομένα στη Γαλλία. Οι Αυστραλοί και οι Άγγλοι χρησιμοποιούν πολύ τα εικονίδια με το αλκοόλ και τα θηλαστικά ζώα, ενώ οι Ρώσοι στέλνουν συνήθως εικόνες που συμβολίζουν τον κρύο καιρό, όπως ανθρωπάκια που παίζουν χιονοπόλεμο.
Για τη μελέτη ερευνήθηκε το διάστημα από τον Οκτώβριο του 2014 έως και τον Ιανουάριο του 2015, ενώ οι μελετητές επικεντρώθηκαν τόσο στις συσκευές Android όσο και iOS.