Ένα ηλεκτρικά κινούμενο ταξί ειδικότερα θα έχει από 63 έως 82% χαμηλότερη επιβάρυνση για το περιβάλλον, σε σύγκριση με ένα σημερινό υβριδικό ταξί με οδηγό και 90% σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο ταξί. Το όφελος για το περιβάλλον θα προκύψει από το γεγονός ότι οι μεταφορικές ανάγκες θα μπορούν να καλύπτονται από μικρότερα οχήματα.
Σκεφτείτε λόγου χάρη ένα αυτόνομα κινούμενο Smart, που θα μπορεί να μεταφέρει με άνεση δύο επιβάτες στο κέντρο της πόλης, αντί για ένα μεγάλο σεντάν. Όπως αποκαλύπτει η σχετική έρευνα, αν το 2010 ένα 5% των ταξί μπορούν να κινηθούν αυτόνομα, τότε αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα μια εξοικονόμηση 7 εκατομμυρίων βαρελιών πετρελαίου ετησίως και περιορισμό των εκπομπών CO2 έως 2,4 εκατομμύρια τόνους.
Την ίδια στιγμή, οι Αμερικανοί επιστήμονες ανακάλυψαν πως αυτό που στη χώρα μας οι ταξιτζήδες αποκαλούν «διπλομίσθωση», μπορεί να περιορίσει την κατανάλωση έως 3,1%.
Τα ταξί του μέλλοντος σαφώς θα είναι πιο αποδοτικά, καθώς καθημερινά θα μπορούν να γράφουν περισσότερα χιλιόμετρα, αφού πλέον δεν θα υπάρχει το πρόβλημα της κόπωσης του οδηγού.
Προαπαιτούμενο φυσικά για όλα αυτά τα οφέλη είναι οι επιβάτες να συνηθίσουν την ιδέα πως μετακινούνται με ένα όχημα που δεν έχει οδηγό, ο οποίος ακόμα κι αν δεν εμπνέει πολλές φορές εμπιστοσύνη, είναι εκεί για να πει μια κουβέντα μαζί μας, σχολιάζοντας τις οικονομικές, κοινωνικές αλλά και πολιτικές εξελίξεις της χώρας.