Φιλοτεχνημένο το 1804, το έργο με τίτλο Άποψη του Ναού του Δία και της Ακρόπολης από τον Γάλλο καλλιτέχνη Lancelot-Théodore Turpin de Crissé θα δημοπρατηθεί από τον Οίκο Sotheby’s κατά στη δημοπρασία με τίτλο 19th Century European Paintings στο Λονδίνο στις 16 Δεκεμβρίου 2015 με εκτίμηση μεταξύ £150,000 και 200,000 (€209,000-279,000), μαζί με μια ακουαρέλα φιλοτεχνημένη το 1821 που απεικονίζει το Μνημείο του Φιλοπάππου, νοτιοδυτικά της Ακρόπολης, από τον Louis-François Cassas.
Άποψη του Ναού του Δία και της Ακρόπολης
Ο Turpin de Crissé ταξίδεψε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, υπό την αιγίδα του Γάλλου Πρέσβη της Υψηλής Πύλης, τον Κόμη Choiseul-Gouffier, ενός φιλέλληνα του οποίου η περιγραφή των ταξιδιών στην Ελλάδα το 1776, με τίτλο Voyage Pittores que de la Grèce, που δημοσιεύθηκε το 1782, κέρδισε ένα ευρύ κοινό και εξέφρασε το κίνημα των Φιλελλήνων που οδήγησε τελικά την Ελληνική Επανάσταση. Το έργο Άποψη του Ναού του Δία και της Ακρόπολης φιλοτεχνήθηκε όταν ο Turpin ήταν μόλις είκοσι δύο ετών, και πιθανόν να του ανατέθηκε από τον Choiseul-Gouffier.
Η κατασκευή του Ναού του Δία ξεκίνησε τον 6ο αιώνα π.Χ., κατά την κυριαρχία των Αθηναίων, οι οποίοι επιθυμούσαν να χτίσουν το μεγαλύτερο ναό στον αρχαίο κόσμο, αλλά ολοκληρώθηκε κατά την περίοδο της βασιλείας του Ρωμαίου αυτοκράτορα Αδριανού τον 2ο αιώνα μ.Χ., περίπου 638 χρόνια μετά την έναρξη του έργου. Κατά τη διάρκεια των ρωμαϊκών χρόνων ήταν γνωστός ως ο μεγαλύτερος ναός στην Ελλάδα και στέγασε ένα από τα μεγαλύτερα λατρευτικά αγάλματα του αρχαίου κόσμου. Η αίγλη του ναού ήταν βραχύβια, καθώς έπεσε σε αχρηστία μετά τη σύληση μίας εισβολής τον 3ο μ.Χ. αιώνα. Μετά την πτώση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, καταστράφηκε εκτενώς για την εκμετάλλευση κατασκευαστικών υλικών για την οικοδόμηση έργων σε άλλα σημεία της πόλης. Παρ 'όλα αυτά, ένα σημαντικό μέρος του ναού διατηρείται ακόμα και σήμερα.
Το εν λόγω έργο προηγείται του διάσημου έργου του Turpin, Salon debut, του 1806 και την άνοδο της φήμης του ως καλλιτέχνη. Ο Turpin επέστρεψε στο Παρίσι ως προστατευόμενος της Hortense de Beauharnais, θετής κόρης του Ναπολέοντα και μελλοντικής βασίλισσας της Ολλανδίας, και ήταν μέλος της αυλής του Ναπολέοντα, και έγινε Chamberlain της αυτοκράτειρας Ιωσηφίνας το 1809. Ως «membre libre» της Ακαδημίας Καλών Τεχνών, συνέχισε να ταξιδεύει σε μεγάλο βαθμό και αφοσιώθηκε στη μελέτη του τοπίου και της αρχαιότητας.
Το Μνημείο του Φιλοπάππου στην Αθήνα
Το Μνημείο του Φιλοπάππου στην Αθήνα από τον Γάλλο καλλιτέχνη Louis-François Cassas απεικονίζει ένα αρχαίο ελληνικό μνημείο αφιερωμένο στον Γάϊο Ιούλιο Αντίοχο Επιφανή Φιλόπαππο ή Φιλοπάππου, ενός άρχοντα από την Κομμαγηνή. Ανεγέρθηκε από την αδελφή του Julia Balbilla, από τους πολίτες της Αθήνας, λίγο μετά το θάνατό του, το έτος 116. Το μνημείο αποτελεί μία διώροφη κατασκευή, που υποστηρίζεται από μια βάση.
Στο χαμηλότερο επίπεδο βρίσκεται η ζωφόρος που αντιπροσωπεύει τον Φιλοπάππο ως πρόξενο, που οδηγούσε ένα άρμα, με επικεφαλής Ρωμαίους ραβδούχους. Στο ανώτερο επίπεδο φαίνονται τα αγάλματα τριών ανδρών: του Αντιόχου Δ' αριστερά, του Φιλοπάππου στο κέντρο και του Σελεύκου Νικάτορα δεξιά (σήμερα το τελευταίο αγνοείται). Φιλοτεχνημένο το 1821, με νερομπογιά, υδροκομμιογραφία και μολύβι, αυτό το πανέμορφο έργο εκτιμάται ότι θα επιφέρει από £40,000 έως 60,000 (€ 56,000-84,000).