Το δημοσίευμα αναφέρεται στην πολιτική απορρήτου της γιγαντιαίας βιομηχανίας της Νότιας Κορέας για τις smart TV, μερικά σημεία της οποίας μπορεί να γίνουν άκρως ανησυχητικά για κάποιους καταναλωτές. Σύμφωνα με σχετικό έγγραφο, τα πρωτόκολλα αναγνώρισης φωνής της τηλεόρασης μπορεί να καταλάβουν φωνητικές εντολές και συναφή κείμενα, έτσι ώστε η Samsung να μπορεί να προσφέρει δυνατότητες αναγνώρισης φωνής και να αξιολογεί και να βελτιώνει αυτά τα χαρακτηριστικά.
Όλο αυτό θα έμοιαζε μάλλον ανώδυνο αν δεν υπήρχε η εξής προειδοποίηση: «πρέπει να γνωρίζετε ότι αν σε αυτά που λέτε περιλαμβάνονται προσωπικές ή άλλες ευαίσθητες πληροφορίες, αυτές θα περιλαμβάνονται στα δεδομένα που συλλέγονται και μεταδίδονται σε τρίτους, μέσω της χρήσης της υπηρεσίας φωνητικής αναγνώρισης».
Οι δυνατότητες φωνητικής αναγνώρισης της τηλεόρασης μπορούν να απενεργοποιηθούν. Ωστόσο, η εταιρεία προσθέτει και άλλη προειδοποίηση: «Αν και η Samsung δεν θα συλλέγει τα λόγια σας, μπορεί να συνεχίσει να συλλέγει συναφή κείμενα και άλλα δεδομένα χρήσης, έτσι ώστε να μπορεί να αξιολογήσει την απόδοση της λειτουργίας και να τη βελτιώνει». Με άλλα λόγια, οι ιδιοκτήτες των Samsung smart τηλεοράσεων μπορεί να χρειαστεί να προσέχουν τι λένε στο σπίτι τους και σε ποιο σημείο βρίσκονται όταν το λένε.
Εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε στο CNBC ότι η Samsung «παίρνει πολύ σοβαρά την ιδιωτικότητα των καταναλωτών», ενώ πρόσθεσε ότι η εταιρεία «δεν διατηρεί τα δεδομένα φωνής, ούτε τα πουλάει σε τρίτους. Εάν ένας καταναλωτής συναινεί να χρησιμοποιήσει τη δυνατότητα αναγνώρισης φωνής, τότε τα δεδομένα αυτά παρέχονται σε τρίτους κατά τη διάρκεια αναζήτησης της φωνητικής εντολής».
Η προειδοποίηση αυτή αναφέρθηκε για πρώτη φορά από την «The Korea Times» και έλαβε μεγάλες διαστάσεις στα social media, τροφοδοτώντας ορμητικές συζητήσεις για το σημείο μέχρι το οποίο είναι διατεθειμένοι οι άνθρωποι να παραχωρήσουν τον έλεγχο, προς χάριν της αυτοματοποίησης της τεχνολογίας για λόγους ευκολίας. Οι τεχνολογικές επιχειρήσεις καταφεύγουν σε περισσότερο δημιουργικούς -μερικοί τους ονομάζουν συγκεκαλυμμένους- τρόπους για να συγκεντρώσουν δεδομένα των καταναλωτών και να κερδίσουν από αυτά.
Η τεχνολογία φωνητικών εντολών γίνεται όλο και περισσότερο παρούσα, και δεν είναι λίγοι οι καταναλωτές που βασίζονται σε αυτές τις λύσεις, όπως η Siri της Apple, για τις συσκευές τους. Έτσι, όσο αυξάνεται η χρήση έξυπνων συσκευών τόσο κάποια φαινόμενα που μέχρι πρότινος ανήκαν στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας θα γίνονται πραγματικότητα. Θίγοντας, παράλληλα, μια σειρά από ζητήματα προστασίας της ιδιωτικής ζωής και των δεδομένων των καταναλωτών, που απασχολούν όλο και περισσότερο τους ειδικούς.
Ας μη ξεχνάμε πως η τεχνητή νοημοσύνη είναι ένα όλο και πιο καυτό θέμα, εξάλλου άνθρωποι όπως ο Stephen Hawking ή ο Bill Gates μας έχουν ήδη προειδοποιήσει για τις ακούσιες συνέπειες που μπορεί να έχει η ανεξέλεγκτη έξυπνη τεχνολογία.