Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου - Ε.Σ.Η.Ε. (Greek Ecommerce Association - GR.EC.A., www.greekecommerce.gr), με την επιστημονική υποστήριξη του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν και Ηλεκτρονικού Εμπορίου - ELTRUN, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ο.Π.Α.), ανακοίνωσε στις 30 Νοεμβρίου 2016 το GRECA Trustmark (www.trustmark.gr) το οποίο αναμένεται να αλλάξει προς το καλύτερο την αγορά του eCommerce, ενισχύοντας στο μέγιστο δυνατό βαθμό την καταναλωτική εμπιστοσύνη.
Mιλώντας σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 30/11, ο πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου GRECA, Φώτης Αντωνόπουλος, εξήγησε πως η Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου -η οποία πραγματοποιείται στα πρότυπα του αμερικανικού Cyber Monday- έχει κοινά στοιχεία με το Black Friday και στόχος είναι η ενίσχυση των online πωλήσεων στην Ελλάδα.
Όπως σημείωσε στη συνέχεια, το 2015 οι ηλεκτρονικές αγορές στη χώρα μας αυξήθηκαν κατά 50% σε σύγκριση με την Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου το 2014.
Ο κ. Αντωνόπουλος ανακοίνωσε επίσης την επίσημη λειτουργία της ιστοσελίδας www.trustmark.gr, ένα σήμα αξιοπιστίας, το οποίο θα μπορούν να αποκτήσουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα και θα πιστοποιεί την εγκυρότητά τους. Για να αποκτήσει ένα e-shop το σήμα Trustmark θα πρέπει να περάσει από αξιολόγηση και να πληροί τα 120 κριτήρια προκειμένου να πιστοποιηθεί ότι είναι αξιόπιστο.
Το GRECA TRUSTMARK είναι εγκεκριμένο από τον ECommerce Europe, που αποτελεί ένα πολύ σημαντικό βήμα εξωστρέφειας, καθώς ανοίγει νέους επιχειρηματικούς διασυνοριακούς δρόμους για τα ελληνικά eShops (αυτή τη στιγμή υπάρχουν περισσότερα από 10.000 πιστοποιημένα ηλεκτρονικά καταστήματα σε ολόκληρη την Ευρώπη).
Ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, κ. Αντώνης Παπαδεράκης εξέφρασε τη χαρά του για την πορεία του ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ τόνισε πως το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί ένα κρίσιμο πυλώνα ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία και η Γενική Γραμματεία Εμπορίου είναι σε φάση υλοποίησης αρκετών δράσεων και ενεργειών όπως τη σύνταξη του Κώδικα Δεοντολογίας για τα Σήματα Αξιοπιστίας στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο, τη δημιουργία του Ειδικού Μητρώου Προμηθευτών, την μείωση του γεωαποκλεισμού και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας, τις ψηφιακές συμβάσεις κ.α.
Για τη μεγάλη πρόκληση που αφορά τη δημιουργία του GRECA Trustmark μίλησε η Δρ. Κατερίνα Φραϊδάκη, μέλος του Δ.Σ. του GR.EC.A. και κύρια ερευνήτρια του ELTRUN, ενώ η κ. Κορίνα Παλαμίδη, Head of eCommerce της MediaMarkt.gr, μία από τις τέσσερις -αρχικά- επιχειρήσεις που συμμετείχαν στο πιλοτικό πρόγραμμα αξιολόγησης, αναφέρθηκε στην έμπρακτη υποστήριξη και πίστη τόσο της ίδιας όσο και της εταιρείας στην υλοποίηση του συγκεκριμένου project αλλά και στη σημασία που έχει το Σήμα Αξιοπιστίας για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου.
Η κ. Marlene Ten Ham, Γενική Γραμματέας του Ecommerce Europe (https://www.ecommerce-europe.eu) χαιρέτησε -μέσω μετάδοσης- την προσπάθεια και το λανσάρισμα του GRECA Trustmark.
Να σημειωθεί ότι φέτος καταγράφηκε συγκριτική αύξηση του τζίρου κατά 49,7% την συγκεκριμένη εβδομάδα σε σχέση με την αντίστοιχη του προηγούμενου έτους, καθώς και αύξηση κατά 34% σε σύγκριση με την προηγούμενη ημερολογιακά εβδομάδα.
Πηγή: reporter.gr