Υπάρχει η καλή και υπάρχει και η κακή αντιγραφή. Στην περίπτωση του Demna Gvasalia, του καλλιτεχνικού διευθυντή του οίκου Balenciaga, ισχύει το δεύτερο. Ο σχεδιαστής, για μία ακόμη φορά δεν είχε έμπνευση και ολοκλήρωσε τα συνολάκια της σεζόν, με μία τσάντα-αντίγραφο της πασίγνωστης τσάντας των απανταχού κουβαλητών, των καταστημάτων ΙΚΕΑ.
Μόνο που η δική του εκδοχή κοστίζει 1,962 ευρώ σε αντίθεση με την αυθεντική τσάντα της σουιδικής εταιρείας που κάνει την ίδια - ίσως και πιο βαριά δουλειά - με μόλις 0.99 λεπτά.
Αυτή την εξωφρενική διαφορά στη τιμή εκμεταλλεύθηκε και η ΙΚΕΑ και ανέθεσε στο σουηδικό δημιουργικό γραφείο ACNE την καμπάνια-απάντηση. Η ταυτότητα της τσάντας μεταφοράς FRAKTA επαναπροσδιορίζεται και η τσάντα-κουβαλητής χαρακτηρίζεται ως προσίτο αξεσουάρ μόδας.
Το χιούμορ της εταιρείας δεν σταματά εδώ. Κυκλοφόρησε και μία διαφήμηση στην οποία περιγράφονται όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν την αυθεντική τσάντα της εταιρείας από τις απομιμήσεις. Η αυθεντική τσάντα ΙΚΕΑ των σχεδιαστών K Hagberg/M Hagberg, κρατσανίζει, μεταφέρει τα πάντα, από μπαστούνια του γκολφ μέχρι νερό, είναι αλέκιαστη και κοστίζει μόλις 99 λεπτά.
Στη περσινή κολεξιόν, ο Demna Gvasalia ξεπατίκωσε τις ριγέ τσάντες που απαντά κανείς στις λαϊκές αγορές της Ταϊλάνδης (και όχι μόνο) και ξεσήκωσε τις αντιδράσεις της Ένωσης Σχεδιαστών της Ταϊλάνδης.
Σύμφωνα με την υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων του οίκου Selfridges, η ανατροπή των συνηθισμένων μοτίβων είναι κάτι σαν εσωτερικό αστείο στον χώρο της μόδας, ενώ είναι πολύ πιθανό οι φασιονίστας να προσελκυθούν ακόμη περισσότερο από ένα εμπόρευμα της σειράς.
Αφού λοιπόν οι φασιονίστας, είναι πολύ πιθανό να εντυπωσιαστούν από ένα εμπόρευμα της σειράς και να ξοδέψουν πολλά για να το αποκτήσουν, προτείνουμε στον οίκο, για την επόμενη κολεξιόν να ξεπατικώσει και τη δική μας τσάντα της λαϊκής. Αξίζει πραγματικά.