Αυτό απαιτεί ο σχετικός κανόνας Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (ΔΙΕΠΠΥ), σύμφωνα με τον οποίο «από την 1-1-2018 το κάθε είδους έλαιο που προορίζεται στον τελικό καταναλωτή για επιτραπέζια χρήση, κατόπιν του σταδίου της παρασκευής του γεύματος στην κουζίνα των καταστημάτων, πρέπει να διατίθεται αποκλειστικά και μόνο μέσω σφραγισμένων μη επαναγεμιζόμενων συσκευασιών ή συσκευασιών μιας χρήσης που θα διατίθενται από το κατάστημα και θα φέρουν τις απαιτούμενες επισημάνσεις, σύμφωνα με την ισχύουσα εθνική και ενωσιακή νομοθεσία».
Το νέο αυτό μέτρο αλλάζει τα δεδομένα, καθώς δημιουργεί μια νέα αγορά προϊόντων τυποποιημένου ελαιολάδου, η οποία θα απευθύνεται στη μαζική εστίαση και υπολογίζεται στους 10.000-12.000 τόνους. Έτσι εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 1/3 η συνολική εγχώρια κατανάλωση τυποποιημένου ελαιολάδου, που σήμερα υπολογίζεται στους 35.000-40.000 τόνους τον χρόνο.
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος Γιώργος Καββαθάς, «το μέγεθος της νέας αγοράς που ανοίγεται με τις ρυθμίσεις για τα σφραγιστά μπουκάλια ξεπερνά τους 10.000 τόνους ελαιολάδου –ποσότητα που αντιστοιχεί στο 4%-5% της εγχώριας παραγωγής». Αναμένεται ότι το γεγονός αυτό θα βοηθήσει σημαντικά στην αύξηση της τυποποίησης του ελληνικού ελαιολάδου, το οποίο σήμερα στη μεγαλύτερη ποσότητά του διακινείται σε χύμα μορφή, και στην ανάδειξη του εθνικού προϊόντος κυρίως σε τουριστικά σημεία.
Επιπλέον εκτιμάται ότι αυτό θα βοηθήσει σημαντικά και στη μείωση των κρουσμάτων νοθείας. Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να εκδοθεί και η σχετική ενημέρωση για την εφαρμογή του μέτρου από τη Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος. Πάντως, ήδη αρκετές επιχειρήσεις έχουν προχωρήσει στη χρήση μη επαναχρησιμοποιούμενων φιαλών ελαιολάδου – η τιμή κυμαίνεται στο 1 ευρώ η φιάλη των 100 ml.