Έρευνα της Kaspersky Lab, την οποία παρουσιάζει το sepe.gr, αποκάλυψε το δίλημμα που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι, όταν προστατεύουν τους λογαριασμούς τους στο Διαδίκτυο. Όταν πρόκειται για την αποθήκευση κωδικού πρόσβασης, σύμφωνα με την έρευνα, οι μισοί (51%) αποθηκεύουν τους κωδικούς πρόσβασης επισφαλώς, με έναν στους τέσσερις (23%) να τους γράφει σε σημειωματάριο, ώστε να μην χρειάζεται να τους θυμάται.
Όπως τονίζει η εταιρεία ψηφιακής ασφάλειας, πολλοί καταναλωτές κατανοούν την ανάγκη ισχυρών κωδικών πρόσβασης στους λογαριασμούς τους. Όταν ρωτήθηκαν ποιοι τρεις λογαριασμοί τους στο Διαδίκτυο απαιτούν τους ισχυρότερους κωδικούς πρόσβασης, το 63% των καταναλωτών επέλεξε λογαριασμούς online banking, το 42% επέλεξε εφαρμογές πληρωμής συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών πορτοφολιών και το 41% λογαριασμούς για ηλεκτρονικές αγορές.
Επαναφορά κωδικών
Ωστόσο, η δυσκολία να θυμηθούμε όλους αυτούς τους ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης σημαίνει ότι οι άνθρωποι είναι πιθανό να τους ξεχάσουν και να «κλειδωθούν» εκτός των λογαριασμών τους.
Δύο στους πέντε (38%) δεν μπορούν να επαναφέρουν γρήγορα τους κωδικούς πρόσβασης στους προσωπικούς λογαριασμούς τους στο Διαδίκτυο, αφού τους χάσουν. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αίσθημα απογοήτευσης ή άγχους, εφόσον δεν μπορούν να συνεχίσουν τις κανονικές τους δραστηριότητες.
Ως εναλλακτική απάντηση στο δίλημμα αναφορικά με τους κωδικούς πρόσβασης και για να αποφευχθεί το αίσθημα αγανάκτησης, που προκαλεί η ανάγκη απομνημόνευσης μακροσκελών κωδικών πρόσβασης, κάποιοι άνθρωποι αναπτύσσουν άλλες επισφαλείς συνήθειες. Για παράδειγμα, το 10% χρησιμοποιεί ένα μόνο κωδικό πρόσβασης για όλους τους λογαριασμούς, επιτρέποντας του να ζει χωρίς προβλήματα τη διαδικτυακή ζωή του, χωρίς να προσπαθεί να θυμηθεί πώς να συνδεθεί οπουδήποτε. Αυτό συμβαίνει μέχρις ότου ένας ψηφιακός εγκληματίας αποκτήσει το βασικό αυτό κωδικό και ξεκλειδώσει τα πάντα για τον εαυτό του, φυσικά.
Πράγματι, το 17% των καταναλωτών που ρωτήθηκαν από την Kaspersky Lab έχει αντιμετωπίσει την απειλή ή ένας ηλεκτρονικός λογαριασμός τους είχε παραβιαστεί επιτυχώς τους τελευταίους 12 μήνες. Τα email είναι οι πιο στοχευμένοι λογαριασμοί (41%), ακολουθούμενοι από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (37%), τους τραπεζικούς λογαριασμούς (18%) και τους λογαριασμούς αγορών (18%).
Τρίτη επιλογή
Σύμφωνα με την Kaspersky Lab, οι καταναλωτές δεν χρειάζεται να περιορίζονται σε δύο μόνο επιλογές για να απαντήσουν στο δίλημμα αναφορικά με τους κωδικούς τους.
«Αν οι άνθρωποι έχουν ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης, που μπορούν να θυμούνται, δεν θα έχουν πρόσβαση μόνο σε ό,τι χρειάζονται, όποτε το χρειάζονται, αλλά οι πληροφορίες, που βρίσκονται στους λογαριασμούς τους, θα είναι, επίσης, ασφαλείς από τους χάκερ. Αυτό είναι σημαντικό για τους καταναλωτές, που θέλουν απλώς να συνεχίσουν την καθημερινή τους ζωή με ασφάλεια, επιτρέποντας τους, για παράδειγμα, να βρουν πληροφορίες επικοινωνίας κάποιου, να ανακαλέσουν ένα συγκεκριμένο τόπο συνάντησης, να κερδίσουν τον πόλεμο στο αγαπημένο τους παιχνίδι, να ελέγξουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή να παραγγείλουν κάτι, χωρίς να αποκαλύπτουν τις πληροφορίες τους σε οποιονδήποτε χάκερ ή εγκληματία» αναφέρει η εταιρεία.
Όπως προσθέτουν, ωστόσο, οι αναλυτές της, «η απομνημόνευση ασφαλών κωδικών πρόσβασης είναι δύσκολη, που σημαίνει ότι οι χρήστες αντιμετωπίζουν καθημερινά ένα δίλημμα κωδικού πρόσβασης και συχνά είτε ξεχνούν ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης, είτε καταλήγουν να δημιουργούν κωδικούς πρόσβασης, που είναι εύκολο να θυμηθούν, αλλά και εύκολο να παραβιαστούν».
Μια τρίτη επιλογή, που μπορεί να βοηθήσει τους καταναλωτές να παραμείνουν ήσυχοι, είναι - σύμφωνα με την Kaspersky Lab - η χρήση μιας λύσης διαχείρισης κωδικών πρόσβασης, που επιτρέπει στους ανθρώπους να έχουν ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης, χωρίς να χρειάζεται να τους γράφουν σε σημειωματάρια ή να θυμούνται πολύπλοκες σειρές λέξεων με ειδικούς χαρακτήρες.
Πηγή: reporter.gr