Τα προβλήματα
Οι μπάρες δεν πρόκειται να κλείσουν διότι δεν έχει εξασφαλιστεί η στοιχειώδης ασφάλεια, όπως για παράδειγμα τα συστήματα πυρανίχνευσης που θα ανοίγουν τις μπάρες σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης.
Υπάρχουν βέβαια κι άλλα θέματα, όπως οι ελλείψεις σε ρολάκια, που ανάγκαζαν τους εργαζομένους να ψάχνουν μέχρι και στα σκουπίδια εισιτήρια προκειμένου να τα επαναφορτίσουν.
Στο ίδιο πλαίσιο, το μειωμένο προσωπικό που σε αυτή τη φάση απασχολείται στην «ενημέρωση» των επιβατών, για το πώς δηλαδή θα χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό εισιτήριο, δυσκολεύει ακόμα περισσότερο την κατάσταση, καθώς ο σχεδιασμός του ΟΑΣΑ προβλέπει έναν υπάλληλο σε κάθε είσοδο – έξοδο, ούτως ώστε να πραγματοποιεί τους ελέγχους.
Από όλα αυτά δεν θα μπορούσαν να λείπουν και οι φθορές που έχουν προκληθεί στα ακυρωτικά μηχανήματα και ακόμα δεν έχουν αποκατασταθεί.
Πότε τελικά θα λειτουργήσουν οι μπάρες
Προς το παρόν, πάντως, οι μπάρες έχουν κατέβει στους σταθμούς του μετρό Αγιος Αντώνιος, Αεροδρόμιο, Δουκίσσης Πλακεντίας, Ελαιώνας, Αγιος Δημήτριος και Αιγάλεω.
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, υπάρχει πιθανότητα να κατέβουν οι μπάρες και αυτόν τον μήνα, αλλά τίποτα δεν είναι σίγουρο, κυρίως λόγω των πολλών μικροπροβλημάτων, τα οποία όμως δεν λύνονται.
Πάντως, το επικρατέστερο σενάριο που εξετάζεται από τους αρμόδιους είναι οι μπάρες να συνεχίζουν να κατεβαίνουν τμηματικά και συγκεκριμένα ανά μία εβδομάδα να παραδίδεται και ένας σταθμός.
Τι λένε τα στοιχεία του ΟΑΣΑ
Στο μεταξύ, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που έχει στη διάθεσή του ο ΟΑΣΑ, έχουν εκδοθεί περισσότερες από 400.000 προσωποποιημένες κάρτες, ενώ το 80% των εισιτηρίων που πωλούνται αφορούν κόμιστρα μίας διαδρομής. Παράλληλα, οι επιβάτες που μετακινούνται περισσότερο με λεωφορεία και τρόλεϊ, μπορούν να αγοράζουν ηλεκτρονικό εισιτήριο σε 1.005 σημεία, τα οποία είναι επί το πλείστον περίπτερα και μίνι μάρκετ. Ο Οργανισμός, σε κάθε περίπτωση, συνιστά να μην πετούν οι πολίτες τα εισιτήρια αλλά να τα επαναφορτίζουν.