Μελέτες έχουν δείξει ότι αυτό το κοινωνικό δίκτυο επηρεάζει τη συμπεριφορά μας αρνητικά πολύ περισσότερο από ό, τι θα θέλαμε να σκεφτούμε. Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο εθισμός στο Facebook και, κατ 'επέκταση, το διαδίκτυο είναι μία από τις νέες ασθένειες του εικοστού πρώτου αιώνα. Ωστόσο, το γεγονός ότι έχει 1350 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες και έχει μεταφραστεί σε 70 γλώσσες δείχνει ότι αυτές οι προειδοποιήσεις πέφτουν στο κενό.
Μία από αυτές τις μελέτες υποστηρίζει ότι ο "τείχος" μας αποκαλύπτει περισσότερα για εμάς από όσο θα θέλαμε. Η δυνατότητα ανταλλαγής εικόνων, πληροφοριών και περιεχομένου με άλλους ανθρώπους αυξάνει τις πιθανότητες ταξινόμησης σύμφωνα με τα συμφέροντά μας, όπως και οι αναρτήσεις που δημοσιεύουμε. Για παράδειγμα, ο ναρκισσισμός είναι μόνο ένα από τα πολλά γνωρίσματα που μπορούν να εντοπιστούν με βάση μόνο τις αναρτήσεις που οι χρήστες δημοσιεύουν κάθε μέρα.
Ταυτόχρονα, όπως και η ανάρτηση φωτογραφιών μας συχνά δεν αποτελεί ένδειξη πνευματικής σταθερότητας, ο τρόπος με τον οποίο εκφράζουμε τον εαυτό μας μέσω του Facebook, λέει πολλά για την προσωπικότητά μας. Για το λόγο αυτό, είναι σημαντικό να είστε προσεκτικοί την επόμενη φορά που δημοσιεύετε μια κατάσταση, επειδή θα μπορούσε να είναι η σαφέστερη αντανάκλαση της χαμηλής σας αυτοεκτίμησης.
Δείτε παρακάτω ποια είναι αυτά:
Καταχώριση πολλών ποστ
Σύμφωνα με μελέτες του Πανεπιστημίου του Brunel στο Λονδίνο, οι επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι που φορτώνουν περισσότερες από δύο ποστ την ημέρα (ή περισσότερο από πέντε εβδομαδιαίως) τείνουν να υποφέρουν από χαμηλή αυτοεκτίμηση. Οι ειδικοί λένε ότι το κάνουν για να αποκτήσουν επικύρωση από άλλους μέσω των τους και των like και σχολίων τους.
Παθητικές-επιθετικές αναρτήσεις
Η ανάρτηση εικόνων ή καταστάσεων που προορίζονται σαφώς για κάποιον ή αφορούν τρίτο πρόσωπο είναι άλλο ένα σημάδι ανασφάλειας και επομένως χαμηλής αυτοεκτίμησης. Το μόνο πράγμα που θα επιτύχουν αυτές οι παθητικές-επιθετικές θέσεις είναι ότι δεν έχετε το θάρρος να μιλήσετε άμεσα για το πρόβλημα ή να αντιμετωπίσετε το άτομο.
Δημοσιεύοντας πολλά μιμίδια
Είναι κοινό για τους ανθρώπους που δεν έχουν τη δική τους αίσθηση του χιούμορ να μοιράζονται συλλογικά αστεία όπως τα μιμίδια. Ως επί το πλείστον, αυτό δείχνει κακές κοινωνικές δεξιότητες και αδυναμία συσχετισμού άλλων ανθρώπων σε μια συζήτηση ή στην κοινότητα.
Μεγάλος αριθμός "φίλων"
Οι ερευνητές λένε ότι αυτός ο αριθμός εξαπατά. Έχοντας έναν μεγάλο αριθμό φίλων στο Facebook, το άτομο δεν είναι συνώνυμο με το να είναι δημοφιλές, πολύ λιγότερο να έχει μια υγιή κοινωνική ζωή. Οι άνθρωποι που προσθέτουν "φίλους" χωρίς να τους γνωρίζουν πραγματικά δείχνουν ότι το κάνουν μόνο για την προσοχή που φέρνει μια μεγάλη ομάδα φίλων.
Δημοσιεύοντας τα επιτεύγματά τους (σε υπερβολή)
Δεν υπάρχει τίποτα λάθος στην κοινή χρήση σημαντικών ορόσημων. Ωστόσο, οι άνθρωποι που το κάνουν συνεχώς τείνουν να κάνουν λάθος φήμη για την επιτυχία. Η εμφάνισή τους αποτελεί ένδειξη ότι χρειάζονται αναγνώριση άλλων ανθρώπων για να εκτιμήσουν τα επιτεύγματά τους στη ζωή.
Αγαπώντας τα υλικά περιουσιακά στοιχεία
Τα πράγματα που κατέχετε και τα χρήματα που έχετε δεν καθορίζουν την αξία σας ως άτομο. Έτσι, όταν καυχιέστε για τα υπάρχοντά σας όλη την ώρα, αντί να σας κάνει να φαίνεστε καλύτεροι, θα αποκαλύψει τα βαθύτερα ζητήματα αυτοσεβασμού σας. Με άλλα λόγια, οι αναρτήσεις για τον πλούτο σας είναι μια απελπισμένη έκκληση για προσοχή με βάση αυτό που έχετε και όχι ποιος είστε.
Εικόνες τροφίμων
Οι άνθρωποι που δημοσιεύουν φωτογραφίες πριν, κατά τη διάρκεια ή μετά το γεύμα έχουν σοβαρά προβλήματα αυτοεκτίμησης. Η συμπεριφορά τους δείχνει ότι, γι 'αυτούς, είναι πολύ πιο σημαντικό από το να ξοδεύεις χρόνο με το πρόσωπο με το οποίο είσαι ή να απολαμβάνεις τη στιγμή.
Σχολιάζοντας τη δική σας ανάρτηση
Εν τω μεταξύ, οι άνθρωποι που σχολιάζουν ή αρέσκονται στις δικές τους αναρτήσεις δεν είναι μόνο ναρκιστές, αλλά και δείχνουν βαθιά ανασφάλειες. Στην πραγματικότητα, αυτό που κάνουν είναι να ενισχύσουν τη δική τους γνώμη γιατί βαθιά μέσα τους σκέφτονται ότι είναι αδύναμοι ή άχρηστοι.
Συμμετοχή σε "προκλήσεις"
Τάσεις όπως η πρόκληση "κουβά πάγου" ή η πρόκληση "Στην συναισθήματά μου" έχουν εισβάλει στο Facebook και σε άλλα κοινωνικά μέσα. Ωστόσο, παρά τη δημοτικότητά τους, το κάνουν μόνο και μόνο επειδή τείνουν στην ανάγκη του χρήστη να βρίσκεται στο προσκήνιο.
Το Facebook είναι ένα φαινόμενο των μέσων ενημέρωσης και ο αντίκτυπός του στην κοινωνία είναι κάτι περισσότερο από προφανές. Η χρήση του με υπευθυνότητα και ο περιορισμός του ρόλου που παίζει στη ζωή μας εξαρτάται εξ ολοκλήρου από εμάς. Ως εκ τούτου, σε έναν κόσμο με τόσους "οπαδούς", πρέπει να είμαστε προσεκτικοί με αυτό που δημοσιεύουμε και πώς το κάνουμε.
Π.Τ.