Ένας στους 5 άνδρες ξοδεύει πάνω από 100 ευρώ σε προσωπικά δώρα, με τις γυναίκες να εμφανίζονται πιο συγκρατημένες καθώς μόλις το 8% ξοδεύει το αντίστοιχο ποσό σε δώρα προς τον εαυτό τους.
Σύμφωνα με πανευρωπαϊκή μελέτη της MasterCard (Treat Index) που διεξήχθη σε σε 17 χώρες και σε δείγμα άνω των 15.000 ανθρώπων, οι γυναίκες είναι αυτές που πιστεύουν πραγματικά στην επιρροή που έχουν τα προσωπικά δώρα στην διάθεσή τους. Μόλις 1 στους 3 άνδρες (33%) δηλώνει ότι αγοράζει προσωπικά δώρα για να «ανεβάσει» τη ψυχολογία του, πάνω από μία στις δύο (51%) παραδέχεται ότι τονώνουν την διάθεσή τους αγοράζοντας στον εαυτό τους δώρα.
Μπορεί να εμφανίζονται πιο συνετές και να μην ξοδεύουν τόσο μεγάλα ποσά ωστόσο - επιβεβαιώνοντας το στερεότυπο - αντλούν μεγαλύτερη ικανοποίηση από τα προσωπικά ψώνια. Το 42% του συνόλου του πληθυσμού (ανεξάρτητα φύλου) δηλώνει ότι αγοράζει μικρά δώρα για προσωπική ευχαρίστηση, έναντι του 33% στην αντίστοιχη περσινή μέτρηση, επιβεβαιώνοντας ότι όσο περνά ο καιρός τόσο ενισχύεται η ψυχολογική διάσταση της καταναλωτικής συνήθειας.
Πρώτο στη λίστα των προσωπικών δώρων για τους Ελληνες άνδρες είναι οι διακοπές σε ποσοστό 45%, το οποίο είναι και το μεγαλύτερο μεταξύ των υπόλοιπων ευρωπαίων. Από την άλλη το 55% των γυναικών στην Ελλάδα επιλέγει δώρα μικρότερης αξίας όπως κραγιόν, καλλυντικά και γενικότερα είδη προσωπικής φροντίδας.
Τα δώρα για τους άνδρες απευθύνονται κυρίως στον χρόνο εκτός εργασίας, ενώ οι γυναίκες επιδίδονται σε αυτές τις αγορές συνήθως κατά τις εργάσιμες ημέρες.
Διακοπές και δραστηριότητες στον ελεύθερο χρόνο αποτελούν τα συνηθέστερα δώρα για τους άνδρες με τις γυναίκες να αγοράζουν κυρίως μέσα στην εβδομάδα ή ύστερα από μία δύσκολη ημέρα στη δουλειά. Το 24% των ανδρών ξοδεύει σε δώρα μεγαλύτερης αξίας όπως είναι οι διακοπές, η ψυχαγωγία και η τεχνολογία. Από την άλλη μόλις το 13% των γυναικών ξοδεύει ποσά στα παραπάνω, ακριβά, δώρα, καθώς επιλέγουν συνήθως μικρότερης αξίας αντικείμενα όπως προσωπική περιποίηση, ομορφιά, περιοδικά, σοκολάτες και γενικότερα γλυκίσματα.