Η διαφορά είναι ότι τα 1500 αυτά προϊόντα παρουσιάζονται κάτω από ψηφιακούς καθρέφτες, που δίνουν πληροφορίες για την προέλευσή τους, τα συστατικά τους και τον τρόπο παραγωγής τους.
Οθόνες ακριβείας, πληροφορούν τον αγοραστή για τη θρεπτική τους αξία και το ανθρακικό τους αποτύπωμα. Παράλληλα δίνουν συμβουλές για συνταγές. Αυτή η παρουσίαση είναι αποτέλεσμα συνεργασίας μεταξύ του MIT και της αλυσίδας σούπερ μάρκετ COOP.
«Το πείραμα, που παρουσιάζουμε εδώ, λειτουργεί κανονικά. Ό,τι πουλάμε εδώ σήμερα, μπορούμε να το εφαρμόσουμε. Θα θέλαμε να τεστάρουμε τις διαφορετικές ιδέες που παρουσιάζουμε εδώ για έξι μήνες, για να δούμε τι θα περιλάβουμε στο σύστημα διανομής μας. Θα έχουμε πρόσβαση στα πάντα στο μέλλον.
Δεν έχει να κάνει με την τεχνολογία, αλλά με το πώς θα οργανώσουμε τις συναλλαγές μας, πώς θα κάνουμε πιο κοινωνικές την οικονομία και την κατανάλωση και πάνω από όλα, πώς θα τις κάνουμε πιο υπεύθυνες και βιώσιμες» επισημαίνει ο Μάρκο Πεντρόνι, διευθυντής της Coop Italia.
Ρομπότ και ρομποτικά χέρια βρίσκονται στο επίκεντρο της παρουσίασης, καθώς βοηθούν τους πελάτες να σηκώσουν τα προϊόντα που θέλουν να αγοράσουν και παράλληλα ενισχύουν την τροφοδοσία του καταστήματος.
Δεν είναι λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν ότι το μελλοντικό σούπερ μάρκετ θα λειτουργεί και ως πλατφόρμα ανταλλαγής αγαθών ή μαγειρεμένου φαγητού.
Άρα τα παραδοσιακά σούπερ μάρκετ εξελίσσονται χάρις στις νέες τεχνολογίες. Ο καταναλωτής θα γνωρίζει στο μέλλον πολύ περισσότερα πράγματα για τα προϊόντα που αγοράζει.
Έτσι θα είναι το Σούπερ- Μάρκετ του μέλλοντος
Σε κάποια γωνιά της Expo2015 που φιλοξενείται αυτήν την εποχή στο Μιλάνο, οι επισκέπτες μπαίνουν σε μιαν άλλη διάσταση που φέρνει πλησιέστερα το μέλλον.
Εκεί, μια εκθεσιακή πτέρυγα με τον εύγλωττο τίτλο Future Food District που εστιάζει στα τρόφιμα και στις πληροφορίες που θα ενσωματώνονται σ’ αυτά, λειτουργεί ως ένα αληθινό σούπερ μάρκετ του μέλλοντος, όπου οι επισκέπτες μπορούν να αγοράσουν διάφορα προϊόντα.