Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι χειριστές αυτών των ελικοπτέρων είχαν συνηθίσει να πραγματοποιούν εξαιρετικά επικίνδυνους ελιγμούς πάνω από τη θάλασσα αλλά και το έδαφος, καθώς το σενάριο αυτών των ασκήσεων περιλαμβάνει ανθυποβρυχιακό πόλεμο, εντοπισμό και προσβολή στόχων στην ξηρά και τη θάλασσα.
Η βραχώδης κορυφογραμμή στην οποία συνετρίβη το Agusta Bell στο οποίο επέβαιναν οιΑναστάσιος Τουλίτσης, Κωνσταντίνος Πανανάς και Ελευθέριος Ευαγγέλουείχε ύψος περί τα 290 μέτρα, και τα συντρίμμια του ελικοπτέρου βρέθηκαν σε υψόμετρο περίπου 250 μέτρων. Ωστόσο, κομμάτια του ελικοπτέρου έχουν εκσφενδονισθεί σε μια χαράδρα, αλλά και μέσα στο νερό. Μέσο βάθος της θάλασσας στην ευρύτερη περιοχή είναι περί τα 70 μέτρα. Με αυτά τα δεδομένα, γίνεται σαφές ότι το έργο των εμπειρογνωμόνων του Πολεμικού Ναυτικού είναι πολύ μακριά από την ολοκλήρωσή του.
Το τραγικό δυστύχημα, παράλληλα, έφερε στην επιφάνεια και τις πάγιες τουρκικές διεκδικήσεις στο Αιγαίο.
Έπειτα από τις ΝΟΤΑΜ που εξέδωσε η Τουρκία για τη διεκδίκηση του δικαιώματος έρευνας και διάσωσης στην Κίναρο, οι οποίες απερρίφθησαν, η Τουρκία επανήλθε.
Προχθές το βράδυ, ενώ στην Κίναρο διεξάγονταν οι έρευνες για τον εντοπισμό των τριών αξιωματικών και στις Βρυξέλλες γινόταν η ανακοίνωση για τις νατοϊκές περιπολίες στο Αιγαίο, o Τουρκικός Σταθμός Σμύρνης εξέδιδε μια NAVTEX (υπ’ αριθμόν 119/16) με την οποία γνωστοποιούνταν ότι το υδρογραφικό και ωκεανογραφικό πλοίο «Τσεσμέ» θα πραγματοποιήσει έρευνες μεταξύ 16ης και 28ης Φεβρουαρίου στα διεθνή ύδατα ανάμεσα στην Εύβοια, τη Σκύρο, και τα Ψαρά.