Σύμφωνα με την ρύθμιση οι τράπεζες θα υποχρεούνται να δημοσιοποιούν ετήσιους καταλόγους με τα ποσά που διαθέτουν ανά Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης. Τροπολογία μάλιστα της τελευταίας στιγμής προβλέπει πως όσα ιδρύματα δεν εφαρμόζουν το μέτρο θα τιμωρούνται με πρόστιμα έως και 1.000.000 ευρώ.
Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης υποστήριξε ότι η ρύθμιση υιοθετήθηκε γιατί «ο τρόπος λειτουργίας των τραπεζών ανέδειξε μια σειρά παθογενειών. Το ιδιαίτερο είναι ότι η διαφημιστική δαπάνη είναι μεγάλη και επηρεάζει όχι μόνο τις τράπεζες αλλά και την αγορά των ΜΜΕ. Δηλαδή οι τράπεζες επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά τα ΜΜΕ αλλοιώνοντας τον ανταγωνισμό». Πρόσθεσε πως «πρέπει γίνει μελέτη και να αναφερθεί στο παρελθόν ιδίως στο 2000 και να βάλει από την μια στήλη τα δάνεια των τραπεζών προς ΜΜΕ, τους τόκους και σε μια άλλη τις διαφημίσεις προς τα ίδια τα ΜΜΕ. Μόνο από μια περίπτωση για ένα έτος προέκυψαν τα εξής ενδιαφέροντα ευρήματα: η τράπεζα έδινε δάνεια σε ένα συγκρότημα και με διαφημίσεις προς το ίδιο συγκρότημα κάλυπτε τους τόκους του δανείου. Αυτό είναι στρέβλωση της τραπεζικής λειτουργίας γιατί δίπλα μπορεί να υπάρχει μια καινοτόμα επιχείρηση που δεν μπορεί να πάρει δάνειο».
Σε άλλο σημείο είπε πως «το 2014 ένα συγκρότημα πήρε 1, 5 εκατ. ευρώ διαφήμιση από τράπεζες. Ένα άλλο πήρε 1 εκατ. ευρώ και ένα τρίτο 800 χιλ. ευρώ».
Ο κ .Δραγασάκης απαντώντας σε αίτημα των κομμάτων να επεκτείνει την ρύθμιση και σε οργανισμούς του Δημοσίου είπε «πολιτικά ως κυβέρνηση συμφωνούμε με το να επεκταθεί το μέτρο και πέραν των τραπεζών. Ο ΟΠΑΠ θα μπορούσε να το κάνει με δική του πρωτοβουλία. Το ίδιο και οι ΔΕΚΟ. Θα πρότεινα να υπάρξει η έκκληση προς τις ΔΕΚΟ και άλλους φορείς οικειοθελώς να κάνουν την δημοσίευση μέχρι να φέρουμε ειδική νομοθετική ρύθμιση».
Πηγή: reporter.gr