Μπορεί η κυβέρνηση προσεχώς, όπως επισημαίνουν κυβερνητικά στελέχη να μην έχει νομοθετικό φόρτο, ωστόσο είναι υποχρεωμένη να κινηθεί στο αιχμηρό έδαφος των υποχρεώσεων που έχει ήδη αναλάβει.
Ενόψει βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις για την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης για την οποία απαιτείται η εκπλήρωση 40 προαπαιτούμενων με αιχμή τα εργασιακά, αλλά και αυτή που έπεται και αφορά στους όρους εισόδου του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου στο τρίτο χρηματοδοτικό πρόγραμμα της Ελλάδας.
Επισημαίνεται ότι στις διαπραγματεύσεις αυτές θα κριθεί κατά πάσα πιθανότητα το αν το πρωτογενές πλεόνασμα θα πρέπει να παραμείνει στο ύψος του 3,5% και μετά το 2018, ή θα εκλογικευθεί σε χαμηλότερα επίπεδα.
Παρά την εύηχη ρητορική του Μαξίμου περί επιστροφής στην ανάπτυξη και την αλλαγή του κλίματος από το γεγονός ότι μέχρι τέλος του χρόνου θα ενισχυθεί η αγορά με «ζεστό» χρήμα 3,5 δις ευρώ για την αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου, οι οιωνοί αντικειμενικά δεν είναι ιδιαίτερα θετικοί.
Υπό συνθήκες μειωμένου εισοδήματος και φορολογικής κόπωσης η κυβέρνηση θα πρέπει να εισπράξει φόρους 27 δισ. ευρώ μέσα σε έξι μήνες.
Οι διαθέσεις στην κοινωνία, όπως φοβούνται ακόμα και υπουργοί της κυβέρνησης μπορούν να μεταβληθούν αρνητικά ήδη από το τέλος του θέρους, όταν περισσότερα από τρία εκατομμύρια φορολογούμενοι θα κληθούν να πληρώνουν ταυτόχρονα τον ΕΝΦΙΑ και μάλιστα αυξημένο ειδικά για τους 550.000 ιδιοκτήτες με περιουσία άνω των 200.000 ευρώ, αλλά και φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων όπως και τις όποιες ρυθμίσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών.
Ενδεχόμενη αποτυχία στην είσπραξη των προγραμματισμένων εσόδων –η εικόνα από την είσπραξη του ΦΠΑ στα νησιά είναι για την ώρα ενδεικτική…- και με δεδομένο ότι ο προϋπολογισμός έχει στηριχθεί σχεδόν εξ ολοκλήρου στα φορολογικά μέτρα, θα φέρει εγγύτερα την ενεργοποίηση του δημοσιονομικού κόφτη τον Μάιο του 2017.