Fats Navarro, NYC, 1948. Herman Leonard Photography, LLC / courtesy Robert Mann Gallery
Ο ιδιοκτήτης της γκαλερί Robert Mann μοιράζεται τις σκέψεις του για την ιστορική σημασία του έργου του Herman Leonard και λίγο για το ρυθμό της παλιάς Νέας Υόρκης:
Είμαι νεοϋορκέζος. Στο γυμνάσιο, οι φίλοι μου και εγώ τρέχαμε στο Greenwich για να ακούσουμε καλλιτέχνες της τζαζ σε κλαμπ όπως το Village Gate και το Village Vanguard. Συχνά βρισκόμασταν εκατοστά από τη σκηνή παρακολουθώντας και ακούγοντας τους ερμηνευτές να παίζουν τα κομμάτια τους. Ως αποτέλεσμα, έχω μια ιδιαίτερη συγγένεια με την τζαζ και τις φωτογραφίες του Leonard.
Ο Herman Leonard ήταν πραγματικά ο κορυφαίος τζαζ φωτογράφος όλων των εποχών. Ήταν ένας ολοκληρωμένος φωτογράφος πορτρέτου, μαθαίνοντας από τον μεγάλο Yousuf Karsh, αν και θα μπορούσε να κρατήσει τη δική του δουλειά στη διαφήμιση και τη μόδα. Αλλά ο Leonard βρήκε την κλήση του στο να φωτογραφίζει τζαζ μουσικούς. Είχε μια έκτη αίσθηση για να τραβήξει την τέλεια στιγμή όταν φωτογράφιζε τους καλλιτέχνες στα τζαζ κλαμπ. Δεν τράβηξε μόνο τις στιγμές των εμβληματικών μουσικών, αλλά και ολόκληρη την ατμόσφαιρα της στιγμής μέσα στο ενιαίο πλαίσιο των club.
Έγινε τακτικός σε όλα τα τζαζ κλαμπ. Κάθε καλλιτέχνης τον γνώριζε και τον υιοθέτησε ως δικό του. Αυτή η ξεχωριστή πρόσβασή του έδωσε συναρπαστικές στιγμές με τους μουσικούς - ήταν σαν μέλος, συνάδελφος και αυτό του επέτρεψε να τραβήξει φωτογραφίες εκεί, που δεν μπορούσε να φανταστεί ότι θα τραβήξει κανένας άλλος φωτογράφος.
Herman Leonard Charlie Parker, NYC, 1949 / courtesy Robert Mann Gallery
Herman Leonard Ella Fitzgerald, Duke Ellington, Benny Goodman, Downbeat Club, 52nd St., NYC, 1948 / courtesy Robert Mann Gallery
Sonny Stitt, NYC, 1953 Herman Leonard Photography, LLC, courtesy Robert Mann Gallery