Αυτό τουλάχιστον ισχυρίζεται ο Guy Kawasaki, στο πολύ ενδιαφέρον βιβλίο του, με τίτλο “The Art of Changing Hearts, Minds and Actions”. Λέει, λοιπόν, ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι για να φτάσει κανείς στην επιτυχία. Αλλά εδώ προκύπτει και ένα ερώτημα: γιατί να επιδιώξουμε να ακολουθήσουμε δρόμους που δεν θα συμπεριλαμβάνουν τη συμπάθεια (likability), την αξιοπιστία και την ποιότητα; Και υπογραμμίζει τη δύναμη της γοητείας που με συγκεκριμένους τρόπους μπορούμε να ασκήσουμε στους πελάτες και στους εργαζόμενους σε μια επιχείρηση.
Αλλά εδώ προκύπτει και ένα ερώτημα: γιατί να επιδιώξουμε να ακολουθήσουμε δρόμους που δεν θα συμπεριλαμβάνουν τη συμπάθεια (likability), την αξιοπιστία και την ποιότητα;
Γοητεύστε τους εν δυνάμει πελάτες σας
O Kawasaki, θέτει υπό αμφισβήτηση τη θεωρία ότι οι online superstars επηρεάζουν τα πλήθη των οπαδών τους (followers). Η θεωρία του είναι ότι τα social media έχουν αναστρέψει αυτή την πυραμίδα. Ισχυρίζεται, ότι κάθε επιχείρηση μπορεί να “μαγέψει” τον “καθένα”. Δηλαδή, ότι τώρα ο “καθένας” είναι ο νέος “κάποιος”, και αν σε αρκετούς από τον “καθένα” αρέσει το προϊόν σας, τότε οι κάποιοι, με τη σειρά τους θα σας δώσουν την απαιτούμενη σημασία. Με τον τρόπο αυτό, οι κάποιοι στη λίστα σας, που σας επιλέγουν και κάνουν “like” στο προϊόν σας, εκθέτουν και την άποψη τους γι’ αυτό. Το κλειδί, είναι να κάνεις πολλούς κάποιους να δοκιμάσουν το προϊόν σου, επειδή δεν γνωρίζεις πότε και ποιος θα κάνει το προϊόν σου γνωστό.
Γοητεύστε και τους εργαζομένους σας
Είναι πολύ εύκολο να το κάνετε, ισχυρίζεται ο Kawasaki. Αρκεί να τους δώσετε την ευκαιρία να αποκτήσουν νέες δεξιότητες, διευρύνοντας τις γνώσεις τους, σε ένα αυτόνομο περιβάλλον και με έναν υψηλότερο σκοπό. Εδώ πρέπει να σημειώσουμε, ότι ο συγγραφέας δεν προτείνει την επιπλέον χρηματική αποζημίωση για την επίτευξη αυτού του σκοπού. Διότι, ναι μεν πιστεύει ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να αμείβουν τους εργαζομένους τους λογικά, αλλά θεωρεί πως τα χρήματα δεν είναι το κλειδί για να κερδίσει μια επιχείρηση την καρδιά, το μυαλό και την αφοσίωση των εργαζομένων της. Η κυριαρχία, η αυτονομία, οι ξεκάθαροι στόχοι και τα “ζεστά και όμορφα πράγματα”, είναι πολύ πιο σημαντικά!
Και σε αυτό ειδικά, πρέπει να συμφωνήσουμε μαζί του.
ΥΓ. Τώρα, δικαιολογημένα, θα μου πείτε τι σχέση έχουν τα “ζεστά και όμορφα πράγματα”, με την εικονιζόμενη κυρία στην φωτογραφία; το αφήνω στην φαντασία σας!