ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Το business story της ελληνικής φέτας

Tweet
Share
Tweet
Share

Η οικονομική κρίση «γεννά» ευκαιρίες. Σας φαίνεται εξωπραγματικό; Ας το διορθώσουμε. Η οικονομική κρίση μπορεί να δημιουργήσει και ευκαιρίες εκτός από αμέτρητα προβλήματα. Για παράδειγμα πολλά ελληνικά προϊόντα το διάστημα αυτό έκαναν το μεγάλο ταξίδι προς το εξωτερικό όπου μάλιστα σημείωσαν τεράστια επιτυχία. Η φέτα, το δικό μας αγαπημένο τυρί, έχει κερδίσει ήδη την καρδιά των Άγγλων, οι οποίοι το συμπεριλαμβάνουν μέσα στα αγαπημένα τους ορεκτικά σε καθημερινή πλέον βάση.

Ολοένα και περισσότεροι Βρετανοί επιλέγουν για την ακρίβεια τις ελληνικές γεύσεις, σύμφωνα με τη βρετανική Telegraph. Τις γνωρίζουν, τις προτιμούν και τις αναζητούν με μανία στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Όπως σχολιάζει ο Έλληνας επιχειρηματίας Πάνος Μανουηλίδης, που ζει στο Βόρειο Λονδίνο και διευθύνει την εταιρεία «Odysea» που ασχολείται με την προμήθεια τροφίμων (όπως φέτα και ελιές) στα αγγλικά σούπερ μάρκετ, υπάρχει έντονη ζήτηση από τους Βρετανούς για τα ελληνικά προϊόντα. Οι οικονομικές δυσχέρειες ωστόσο της Ελλάδας δημιουργούν προβλήματα στις εταιρείες που θέλουν να εξάγουν. Ο ίδιος εξηγεί πως το τελευταίο διάστημα έχει αυξηθεί σημαντικά η δημοτικότητα των ελληνικών τυριών στο Ηνωμένο Βασίλειο. Οι καταναλωτές τα αναζητούν και τελικά τα αγοράζουν. Οι προτιμήσεις τους εκτείνονται από τα συνήθη προϊόντα (π.χ. φέτα), έως τα λιγότερα διαδεδομένα.

newego LARGE t 1101 54138845

Οι πρώτες προσπάθειες εισαγωγής ελληνικών προϊόντων στα βρετανικά σούπερ μάρκετ άρχισαν να γίνονται με αργά αλλά σταθερά βήματα στα τέλη της δεκαετίας του ’70, τότε που πολλά από αυτά δεν ήταν γνωστά ούτε καν στους Έλληνες. Η εταιρεία του κ. Μανουηλίδη, «Odysea», ιδρύθηκε το 1991 και το 2014 είχε κύκλο εργασιών που έφτασε τα 12 εκατομμύρια λίρες. Η δραστηριότητά του επεκτείνεται πέρα από τα σούπερ μάρκετ και σε άλλα πολυτελή εστιατόρια που παραγγέλνουν μαζικά κυρίως τυριά. Πολλά από αυτά τα μαγαζιά εκφράζουν ανοιχτά την αδυναμία τους στην ελληνική κουζίνα, την οποία εμπιστεύονται όλο και περισσότεροι επαγγελματίες του χώρου στο Λονδίνο το τελευταίο διάστημα.

Η Ελλάδα εξακολουθεί να είναι ένα εχθρικό περιβάλλον για αυτούς έχουν επιχειρηματικές δραστηριότητες

Τα προβλήματα παρ’ όλα αυτά που αντιμετωπίζουν οι προμηθευτές είναι τεράστια, καθώς δεν είναι πάντα σε θέση να μεταφέρουν τα προϊόντα στο Ηνωμένο Βασίλειο. Μετά την επιβολή των capita lcontrols δε η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ προμηθευτών, παραγωγών και διεθνών πελατών υπέστη κρίση.

p halloumi lemon m 1611081d

«Η Ελλάδα εξακολουθεί να είναι ένα εχθρικό περιβάλλον για αυτούς έχουν επιχειρηματικές δραστηριότητες. Είναι το αποτέλεσμα πολλών ετών κακών πολιτικών και πολύ κακής οργάνωσης. Οι μικρές ελληνικές επιχειρήσεις αγωνίζονται να μεταφέρουν τα προϊόντα τους στο εξωτερικό. Δεν υπάρχουν πολλά διαθέσιμα κενά φορτηγά, ενώ οι τιμές των ναύλων θα αυξηθούν σημαντικά αν δεν αλλάξει η κατάσταση», συμπληρώνει ο κ. Μανουηλίδης.

Πηγή: telegraph



Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman