Αυτά έλεγε ο Αλφρεντ Χίτσκοκ στις συνεντεύξεις που έκανε με τον Γάλλο σκηνοθέτη Φρανσουά Τριφό, μεταξύ του 1962 και του 1966. Ο εμβληματικός σκηνοθέτης των ταινιών θρίλερ και μυστηρίου το ομολογούσε χωρίς δισταγμό: πέρα από το αστυνομικό κομμάτι σε ένα θρίλερ, το πραγματικό θέμα στις ταινίες του είναι η γυναίκα. Λίγο μυστηριώδης, εντελώς αστή και τελείως ξανθιά, η ηρωίδα του Χίτσκοκ έχει την ιδιαιτερότητα να λάμπει στο σκοτάδι της πλοκής.
Η μονομανία του για τις ξανθές πρωταγωνίστριες έμεινε παροιμιώδης. Μέσα από την μεγάλη του αγάπη που ήταν ο φακός της κάμερας, αναζητά το αρχέτυπο μιας ξανθιάς γυναίκας την οποία διαμορφώνει σύμφωνα με τα δικά του πρότυπα, κάτι ανάμεσα σε έλξη και βίτσιο. Δεν το παραδέχτηκε ποτέ αλλά η προτίμησή του για τις όμορφες ξανθές γυναίκες ήταν σύμπτωμα μιας σχεδόν αρρωστημένης εμμονής. Ελξη και περιφρόνηση ταυτόχρονα, πρόκληση και επίδειξη, οι σχέσεις του διάσημου βρετανού σκηνοθέτη με τις ηρωίδες του περιγράφονται με τον καλύτερο τρόπο στη φράση που χρησιμοποιούσε ο ίδιος γι'αυτές: «τα καλύτερα θύματά» του.
Η εντυπωσιακή ιστορία της Τίπι Χέντρεν
«Ξέρω ότι αποτελώ μέρος αυτού του μυθικού κάστινγκ των ψυχρών, ξανθών του Χίτσκοκ. Αλλά ο Χίτσκοκ ήταν πολύ ιδιαίτερος... Στην αρχή ήταν όλα τέλεια. Είχα εντυπωσιαστεί από τον κόσμο του Χόλιγουντ. Ο Χίτσκοκ με πήγαινε στα εστιατόρια όπου σύχναζε η κρέμα των διασήμων. Ηταν απίστευτο».
Το 1963 ανακάλυψε ο Χίτσκοκ της Τίπι Χέντρεν, μανεκέν της εποχής, την οποία είχε δει σε μια διαφήμιση δύο χρόνια νωρίτερα. Ηταν αρχάρια ηθοποιός και την ερωτεύτηκε ακαριαία. Την χειραγωγούσε όπως του άρεσε για να την κάνει μια ξανθιά, ψυχρή κούκλα που θα ζωντάνευε με τον καλύτερο τρόπο τον ρόλο της στην ταινία-θρίλερ «Τα πουλιά».
«Δεν ξέρω πόσες φορές με τσίμπησαν τα πουλιά, με γρουτζούνισαν, μερικές φορές βίαια, όταν τα έπιανε πανικός. Οι άνθρωποι που εκπαίδευαν τα πουλιά στην ταινία φορούσαν γάντια, εγώ είμουν απλώς το αθώο θύμα που είχε εμπνευστεί ο Χίτσκοκ».
«Μια μέρα που βρισκόμουν μαζί του στο αυτοκίνητο, λίγα βήματα από το πλατό όπου γινόταν το γύρισμα, έπεσε ξαφνικά πάνω μου και με φίλησε βίαια ώστε όλοι να φανταστούν ότι είχαμε ερωτική σχέση!».
Μετά το τέλος της ταινίας, ο Χίτσκοκ έγινε απειλητικά προστατευτικός απέναντί της και της ζήτησε να είναι αποκλειστικά σεξουαλικά διαθέσιμη για εκείνον, πράγμα που η ηθοποιός αρνήθηκε. Ο διάσημος σκηνοθέτης είχε πατήσει ήδη τα 60 και αποφάσισε να την εκδικηθεί: της έδινε 600 δολάρια την εβδομάδα για μεγάλο διάστημα ώστε να μην κάνει άλλες ταινίες με άλλους σκηνοθέτες για να φρενάρει την καριέρα της.
Η Τζάνετ Λη, η ηθοποιός που άφησε εποχή με το «Ψυχώ»:
Ο Χίτσκοκ με την κόρη του Πατ και τη γυναίκα του Αλμα