Στην πραγματικότητα βέβαια οδηγός υπάρχει αλλά έχει μόνο το ρόλο του επιβλέποντα και υποχρέωσή του είναι να επέμβει αν κάτι δεν πάει καλά.
Στη Σιγκαπούρη μπορείς να κάνεις βόλτα μέσα σε ένα τέτοιο όχημα και μάλιστα δωρεάν. Η διαδικασία βρίσκεται ακόμα σε δοκιμαστικό στάδιο, δεν αποκλείεται όμως στο μέλλον να δούμε μεγάλες εταιρείες να μπαίνουν κι αυτές στο παιχνίδι της αυτόματης οδήγησης.
Πίσω από το εγχείρημα φαίνεται να κρύβεται η startup εταιρεία, nuTonomy και όχι κάποιος κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η επιχείρηση ιδρύθηκε το 2013 από δύο ερευνητές του ΜΙΤ που ειδικεύονται στη ρομποτική. Γραφεία της υπάρχουν τόσο στη Σιγκαπούρη όσο και στις ΗΠΑ.
Πριν μερικούς μήνες η nuTonomy ζήτησε την άδεια των Αρχών ώστε να δοκιμάσει σε μια μικρή περιοχή της πόλης τη λειτουργία των οχημάτων. Όπως επισημαίνεται, η εταιρεία χρησιμοποιεί οχήματα Renault και Mitsubishi στα οποία απλά έχει ενσωματώσει ειδικό λογισμικό και κάμερες, δεδομένου ότι η ίδια δεν εξειδικεύεται στην κατασκευή αυτοκινήτων.
Γιατί στη Σιγκαπούρη;
Στη Σιγκαπούρη οι περισσότεροι άνθρωποι προτιμούν τα ταξί για τις μετακινήσεις τους, αφού η αγορά αυτοκινήτου είναι ιδιαίτερα ακριβή. Η κυκλοφορία των οχημάτων στην πόλη παράλληλα είναι πολύ καλά οργανωμένη, ενώ οι πολίτες συνηθίζουν να λένε πως έχει κίνηση όταν σε ένα φανάρι αντικρίσουν περισσότερα αυτοκίνητα απ’ ότι συνήθως.
Στόχος της εταιρείας είναι μέχρι το 2018 στους δρόμους της πόλης να κυκλοφορούν εκατοντάδες ταξί χωρίς οδηγό.
Να σημειωθεί πως παρά την κάλυψη της οποίας τυγχάνει από τα μέσα ενημέρωσης, στο θέμα της ασφάλειας των οχημάτων χωρίς οδηγό, η κοινή γνώμη δεν φαίνεται να έχει αλλάξει σημαντικά. Περίπου το 58% των καταναλωτών σε πόλεις σε όλο τον κόσμο είναι ανοιχτοί στο να δοκιμάσουν ένα όχημα χωρίς οδηγό. Το ποσοστό είναι υψηλότερο ανάμεσα στους νέους καταναλωτές: 63% στις ηλικίες έως 29 ετών είναι πρόθυμοι να δοκιμάσουν ένα τέτοιο αυτοκίνητο, συγκριτικά με 46% στις ηλικίες 51 ετών και άνω.