ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Η ομάδα του Laddroller διευκολύνει τη ζωή των ατόμων με αναπηρία

Tweet
Share
Tweet
Share

Με τον παγκόσμιο διαγωνισμό κοινωνικής επιχειρηματικότητας Chivas-The Venture να βρίσκεται στην τελική ευθεία, οι πέντε νεοφυείς επιχειρήσεις που ξεχώρισαν και θα συμμετέχουν στον τελικό για τη διεκδίκηση του $ 1 εκατ. προετοιμάζονται πυρετωδώς για τις εργασίες του.

 

Να υπενθυμίσουμε πως οι υποψήφιοι κατοχυρώθηκαν κατόπιν αξιολόγησης από τους ειδικούς της Ashoka στην Ελλάδα αλλά και του Skoll Center στην Μεγάλη Βρετανία. Μιλήσαμε με τους ιδρυτές της “laddroller” για τον κοινωνικό αντίκτυπο του έργου, την επιχειρηματική της στρατηγική αλλά και τις δυνατότητες ανάπτυξης των επιχειρήσεων στη χώρα μας.

Όταν ο Δημήτρης Πετρωτός, αρχιτέκτονας στο επάγγελμα, πριν τέσσερα χρόνια ανέλαβε να διαμορφώσει εκ νέου ένα σπίτι, στο οποίο ένας από τους ενοίκους ήταν άτομο με κινητικά προβλήματα, συνειδητοποίησε πόσο δύσκολη είναι η τροποποίηση ενός χώρου ώστε αυτός να είναι λειτουργικός για όλους.

Σιγά-σιγά το νέο σπίτι έπαιρνε μορφή. Η εσωτερική αναβαθμίδα εξαλείφθηκε, οι πάγκοι στην κουζίνα μπορούσαν να αυξομειώσουν το ύψος τους, τα ερμάρια μπορούσαν να πλησιάσουν κι εκείνα χαμηλά, τα ρούχα στις ντουλάπες να έρχονται πιο κοντά, τα μπάνια έγιναν πιο φιλικά. Κάτι όμως εξακολουθούσε να μην λειτουργεί όπως το ήθελαν οι δημιουργοί, Δημήτρης και Μάριος Ερμής Πετρωτός.

Τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας επίσης δυσκολεύονταν να λειτουργήσουν στο σπίτι μετά τις αλλαγές. Για το ίδιο δε το άτομο με την αναπηρία, όταν έβγαινε εκτός σπιτιού, όλα εξακολουθούσαν να είναι περίπλοκα. «Και δεν εννοώ τα γνωστά ζητήματα με τα σταθμευμένα αυτοκίνητα στα πεζοδρόμια ή τα κεκλιμένα επίπεδα που λείπουν ή που κλίση τους είναι τεράστια. Ανακαλύψαμε ότι δίνεται πολύ μεγαλύτερη βαρύτητα στην προσβασιμότητα ενός χώρου ενώ την ίδια στιγμή παραμελείται η λειτουργικότητα των εσωτερικών τμημάτων του η οποία είναι εξ' ίσου σημαντική», εξηγεί ο Δημήτρης.

Παρατηρώντας το δομημένο περιβάλλον και τις ειδικότερες απαιτήσεις των ατόμων με κινητικά προβλήματα, οι ιδρυτές τόλμησαν να αντιστρέψουν το ζητούμενο και αντί να προσπαθούν να κατεβάσουν όσα περισσότερα πράγματα μπορούσαν στο ύψος των καθήμενων χρηστών των αναπηρικών αμαξιδίων σκέφτηκαν να ανεβάσουν τους ίδιους στο ύψος της καθημερινότητας

Το ζητούμενο τους ήταν πλέον να μπορείς να φτάσεις μόνος ως την εξώπορτα του φίλου σου, να του χτυπήσεις το θυροτηλέφωνο του για να κατέβει, να πάτε για ένα ποτό στο μπαρ και να μιλάτε κοιτάζοντας ο ένας στα μάτια του άλλου. 

laddroller 01

Οι ιδρυτές της επιχείρησης έχουν κάνει την έρευνά τους πάνω στα ανθρωπομετρικά δεδομένα ατόμων με αναπηρία αλλά και στις ανάγκες τους μέσα στο αστικό περιβάλλον. Παράλληλα, η διαφορετική επαγγελματική προέλευση των κύριων μελών της laddroller, τους έδωσε τη δυνατότητα να εντοπίσουν ένα σημαντικό πρόβλημα αιώνων κάτω από νέο πρίσμα και με εντελώς διαφοροποιημένη προσέγγιση.

Κάνοντας χρήση όλων των τεχνολογιών που έχουν στη διάθεσή τους, οι οποίες δεν είναι ως επί το πλείστον παραδοσιακές στη βιομηχανία των αναπηρικών αμαξιδίων, είναι σε θέση να παράξουν ένα καινοτόμο, εύχρηστο και σημαντικά οικονομικότερο προϊόν από τον υπάρχοντα ανταγωνισμό. Να σημειωθεί πως η εταιρία στελεχώνεται παράλληλα από εξειδικευμένα άτομα στον τομέα της μηχατρονικής και της ιατρικής. 

thumbnail Laddroller Photo

Όπως οι ίδιοι επισημαίνουν, μέσω του διαγωνισμού Chivas – The Venture και του ιδιαίτερου χαρακτηριστικού του να δίνει έμφαση και προτεραιότητα σε επιχειρήσεις με διακριτό κοινωνικό αντίκτυπο, θα τους δοθεί η δυνατότητα να προβάλουν το πρωτοποριακό τους αναπηρικό αμαξίδιο σε παγκόσμιο επίπεδο έτσι ώστε ο βασικός στόχος για την επίλυση των καθημερινών δυσχερειών που αντιμετωπίζουν τα άτομα με κινητικά προβλήματα να γίνει πραγματικότητα.

Σε περίπτωση που κερδίσει τα χρήματα, η ομάδα του laddroller θα ολοκληρώσει την παραγωγή της πρώτης παρτίδας laddroller που κύριο σκοπό έχει την δοκιμή του αμαξιδίου σε πραγματικές συνθήκες αλλά και την προώθησή του σε μεγάλες ομάδες ενδιαφέροντος.

Σχολιάζοντας τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης στην επίδοση των ελληνικών επιχειρήσεων, οι δημιουργοί του laddroller σημείωσαν πως η νεοφυής επιχειρηματικότητα και οικονομική κρίση βαδίζουν παράλληλα. «Το πρόβλημα όμως δεν είναι τόσο η ίδια η κρίση. Το σημαντικό σε μια start-up είναι να έχει ένα προϊόν το οποίο να είναι χρήσιμο. Επίσης, πρέπει να έχει απολύτως ξεκάθαρο πλάνο για το τί θέλει να επιτύχει και σε ποιό περίπου χρονικό πλαίσιο αλλά και να έχει το κουράγιο να ξαναρχίσει από την αρχή, σε περίπτωση που ο προγραμματισμός δεν επιτύχει. Από ‘κει και πέρα η ιδιαιτερότητα της ελληνικής πραγματικότητας θέτει επιπλέον και τον παράγοντα της επιφυλακτικότητας στα ούτως ή άλλως μικρά βήματα που κάνει κάθε νεοφυής εταιρεία σήμερα», υπογραμμίζουν κλείνοντας.

Kυριακή Αξιώτη

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman