Τα εστιατόρια, έχοντας πολύ καλή γνώση των παραπάνω, χρησιμοποιούν το γεγονός για να μας κάνουν να ξοδέψουμε περισσότερα χρήματα.
Το τρικ των εστιατόριων για να προσελκύσουν πελάτες
Πολλές φορές αποφασίζουμε να βγούμε έξω για φαγητό εκμεταλλευόμενοι την ευκαιρία να ξεσκάσουμε και να δούμε κόσμο. Οφείλουμε όμως να παραδεχτούμε πως το σπιτικό φαγητό έχει κάτι οικείο που πάντα θα μας κάνει να το προτιμάμε. Ισχύει για τους περισσότερους τουλάχιστον από εμάς.
Οι χώροι εστίασης μέσω διαφόρων τρικ, προσπαθούν να δελεάσουν τους πελάτες τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο τρόπος με τον οποίο είναι σχεδιασμένο το μενού, οι φωτογραφίες που μπορεί να έχει, ο τρόπος που αναγράφονται οι τιμές. Παράλληλα, αν έχετε προσέξει, στόχος τους είναι να προκαλέσουν νοσταλγία στον πελάτη.
Ονόματα πιάτων όπως «οι πατάτες της γιαγιάς» ή «το παστίτσιο της μαμάς» δημιουργούν ένα αίσθημα νοσταλγίας στους καταναλωτές και τους προτρέπουν να τα παραγγείλουν. Κάτι τέτοιο επιβεβαιώνει και η επιστήμη. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο πανεπιστήμιο Cornell είναι πιο πιθανό για κάποιον να παραγγείλει τα «μπισκότα από κολοκύθι της γιαγιάς» σε σχέση με τα «μπισκότα από κολοκύθι», χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι συνταγές στο μενού είναι πράγματι οικογενειακές και παραδοσιακές.