Αυτές οι στατιστικές μπορεί να φαίνεται ότι είναι ριζωμένες σε ένα άλλο στερεότυπο που είναι εξίσου κακό με το «οι γυναίκες είναι χάλια οδηγοί», όμως το FBI, η Διοίκηση Εθνικής Υπηρεσίας Οδικής Ασφάλειας (NHTSA), το Ασφαλιστικό Ινστιτούτο για την Ασφάλεια στους Αυτοκινητόδρομους (IIHS) και άλλοι οργανισμοί, διατηρούν αρχεία που καταδεικνύουν ότι οι άνδρες προκαλούν περισσότερα ατυχήματα στους δρόμους από τις γυναίκες.
Στην περίπτωση των θανάτων από δυστυχήματα με μοτοσικλέτα, όπου το 91% των ανθρώπων που σκοτώνονται καβαλώντας δύο τροχούς, είναι άνδρες.
Το IIHS, ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που δημιουργήθηκε από ασφαλιστικές εταιρείες με στόχο τη μείωση των ατυχημάτων, συγκέντρωσε στοιχεία για τροχαία δυστυχήματα μέχρι το 2015 με βάση το φύλο. Στην έρευνα διαπιστώθηκε ότι το 71% των θυμάτων τροχαίων ήταν άνδρες, ενώ οι γυναίκες αποτελούσαν μόνο ένα 29% των θανάτων.
Η ίδια έρευνα κατέληξε ότι οι άνδρες που έχασαν τη ζωή τους σε δυστυχήματα ανάμεσα στο 1975 και το 2015, ήταν διπλάσιοι από τις γυναίκες. Τα ευρήματα του IIHS είναι ακόμη πιο ζοφερά στην περίπτωση των θανάτων από δυστυχήματα με μοτοσικλέτα, όπου το 91% των ανθρώπων που σκοτώνονται καβαλώντας δύο τροχούς, είναι άνδρες.
«Οι άνδρες συνήθως οδηγούν περισσότερα χιλιόμετρα από τις γυναίκες και επιδίδονται συχνότερα σε επικίνδυνες πρακτικές οδήγησης, όπως παράλειψη χρήσης ζώνης ασφαλείας, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και υπερβολική ταχύτητα», σύμφωνα με την έρευνα. «Τα ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται άνδρες, είναι συχνά πιο σοβαρά από εκείνα των γυναικών.
Παρ’ όλα αυτά, οι γυναίκες έχουν περισσότερες πιθανότητες να σκοτωθούν ή να τραυματιστούν σε περιστατικά ίδιας έντασης, αν και οι διαφορές μεταξύ των φύλων ως προς τον κίνδυνο θανάτου μικραίνουν με την ηλικία».
Οι έρευνες εξηγούν τα ευρήματά τους με βάση το γεγονός ότι οι άνδρες έχουν την τάση να επιδεικνύουν πιο ριψοκίνδυνες συμπεριφορές και όχι λόγω κάποιας προδιάθεσης που υπάρχει ανάλογα με το φύλο. Το Εθνικό Ίδρυμα Ύπνου, για παράδειγμα, αναφέρει ότι οι πιθανότητες να οδηγήσει κάποιος άνδρας που έχει υπνηλία είναι στο 56%, ενώ μόνο το 45% των γυναικών θα έπαιρναν το ίδιο ρίσκο.
Επίσης, διαπίστωσε ότι η πιθανότητα να κοιμηθεί ένας άνδρας στο τιμόνι είναι στο 22%, ενώ μόνο ένα 12% των γυναικών θα έκανε το ίδιο λάθος. «Τα ατυχήματα που σχετίζονται με τον ύπνο είναι πιο συχνά στους νέους ανθρώπους, ιδιαίτερα άνδρες που δουλεύουν σε βάρδιες», αποφάνθηκε η έρευνα.
Σύμφωνα με τις στατιστικές, η κακή οδήγηση των ανδρών τείνει να οφείλεται σε σφάλματα μη ασφαλούς οδήγησης. Σε ανάλυση που έκανε πάνω σε ανθρώπους που οδηγούν με υπερβολική ταχύτητα, το NHTSA διαπίστωσε ότι οι άνδρες ηλικίας 34 ετών ή νεότεροι που σκοτώθηκαν σε δυστυχήματα εξαιτίας της υπερβολικής ταχύτητας, είναι διπλάσιοι από τον αντίστοιχο αριθμό των γυναικών της ίδιας ηλικιακής ομάδας.
Το FBI έχει επίσης στοιχεία που δείχνουν ότι οι άνδρες που οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ είναι περισσότεροι. Σύμφωνα με τη Esurance, μια μεγάλη εταιρεία παροχής ασφαλιστικών υπηρεσιών, η υπηρεσία πληροφοριών δημοσιοποίησε στοιχεία που δείχνουν ότι 536.202 άνδρες και 174.149 γυναίκες συνελήφθησαν για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.