Δεν φταίμε εμείς. Δυστυχώς, πολλά στελέχη που διενεργούν τα interviews διατηρούν ακόμα σε χρήση ένα ξεπερασμένο μοντέλο ερωτήσεων, δήθεν αποκαλυπτικών, που υπάρχει εδώ και δεκαετίες και στο οποίο και οι δύο πλευρές προσποιούνται ότι συμμετέχουν στα σοβαρά.
Υπάρχει όμως και η άλλη πλευρά. Στη συνέχεια σας παρουσιάζουμε τις πιο κορυφαίες εκκεντρικές ερωτήσεις εργοδοτών που τέθηκαν σε υποψηφίους εργασίας σύμφωνα με μια έκθεση της Glassdoor που δημοσιεύτηκε πρόσφατα.
- «Εάν ένα καυτό χοτ ντογκ επεκταθεί, ποια θα είναι η κατεύθυνσή του και γιατί;»
Το τελευταίο που αφορά το συνεντευκτή είναι να μάθει τις γαστρονομικές γνώσεις σας. Για την ακρίβεια με την ερώτηση αυτή προσπαθεί να αξιολογήσει την ικανότητά σας στη λύση ενός προβλήματος, σύμφωνα με την Underwood.
- «Θα προτιμούσατε να πολεμήσετε με μια πάπια που θα έχει μέγεθος αλόγου ή με ένα άλογο που θα έχει το 100πλάσιο μέγεθος μιας πάπιας;»
Μπορείτε να εκλάβετε αυτήν την ερώτηση ως εξής: Με ποιο τρόπο προσεγγίζετε ένα πρόβλημα; Προτιμάτε να αναλάβετε μια μεγάλη εργασία ή πολλές μικρές εργασίες; Προσοχή: Δεν υπάρχει σωστή ή λάθος απάντηση σε τέτοιου είδους ερωτήσεις. «Οι συνετευκτές με αυτές τις ερωτήσεις προσπαθούν να καταλάβουν την προσωπικότητα και το προφίλ του υποψηφίου», αναφέρει η Underwood.
- «Εάν ήσασταν CEO, ποια θα ήταν τα τρία πρώτα πράγματα που θα ελέγχατε στην εταιρεία μόλις ξυπνούσατε;»
Οι εργοδότες με αυτήν την ερώτηση θέλουν να μάθουν πώς σκέφτεται ο υποψήφιος εργαζόμενος, ποιες είναι οι προτεραιότητες και ποια η στρατηγική του.
«Θα προσέγγιζα τα θέματα τα οποία απασχολεί την εταιρεία εκείνη την ημέρα. Οι προτεραιότητες αλλάζουν μέρα με τη μέρα», σημείωσε η Underwood.
- «Τι όνομα θα δίνατε στο νέο σας άλμπουμ;»
Η προσωπικότητα του υποψηφίου παίζει σημαντικό ρόλο στην επιλογή του. Μια τέτοια ερώτηση τίθεται όταν θέλει ο εργοδότης να μάθει εάν η κουλτούρα του συνεντευξιαζόμενου ταιριάζει με αυτή της εταιρείας.
- «Πώς θα πωλούσατε ένα καυτό φαγητό στη Φλόριντα;»
Εάν ο συνεντευκτής σας ρωτήσει πως θα πωλούσατε ένα καυτό φαγητό στη Φλόριντα ή παγάκια στην Αρκτική, προσπαθεί να μάθει εάν είστε δημιουργικός και ποιες είναι οι ικανότητες της σκέψης σας.
- «Εάν σας έδινα 40.000 δολάρια τι επιχείρηση θα ανοίγατε;»
Δεν είναι η κατάλληλη στιγμή να αποκαλύψετε ότι το όνειρό σας είναι να ανοίξετε μια καφετέρια στην πόλη σας.
- «Τι θα κάνατε εάν βρίσκατε έναν πιγκουίνο στην κατάψυξή σας;»
Με αυτήν την ερώτηση ο συνεντευκτής προσπαθεί να μάθει πως θα αντιμετωπίζατε τις εμπλοκές στο χώρο εργασίας.
- «Εάν ήσασταν ένα brand, ποιο θα ήταν το ρητό σας;»
Ο συνεντευκτής προσπαθεί να καταλάβει πως αντιλαμβάνεστε τον εαυτό σας και ποια είναι τα κίνητρά σας.
- «Πόσες μπάλες του μπάσκετ θα χωρούσαν σε αυτό το γραφείο;»
Εάν δεν τα πάτε καλά με τα μαθηματικά και βρίσκεστε σε συνέντευξη για μια θέση μάνατζερ τότε πρέπει να είστε προσεκτικός στην απάντησή σας. «Επεξεργαστείτε την ερώτηση, σκεφτείτε “δυνατά” και προσπαθήστε να λύσετε το πρόβλημα», συμβουλεύει η Underwood.
- «Εάν είχατε 2.000 δολάρια, πώς θα τα διπλασιάζατε μέσα σε ένα 24ωρο;»
Με αυτήν την ερώτηση ο συνεντευκτής προσπαθεί να μάθει τις ικανότητές σας στις πωλήσεις.