Το 19ο αιώνα τα πρότυπα της βικτωριανής περιόδου ήθελαν τη γυναίκα με καλλίγραμμο αλλά όχι πολύ αδύνατο σώμα και σφιχτό στήθος, το οποίο θεωρούνταν ότι της προσέδιδε γονιμότητα, ώστε να μπορεί να κάνει παιδιά. Μετά τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο, όταν το «ασθενές» φύλο εξασφάλισε το δικαίωμα στην ψήφο, οι καμπύλες, σύμβολο της θηλυκότητας, χάθηκαν και το γυναικείο κορμί με την κλασική του μορφή παραγκωνίστηκε.
Η Jane Russell ποζάρει στο φακό φορώντας πουλόβερ
Ήταν τη δεκαετία του 1920 όταν η ιατρική κοινότητα εξέφρασε την ανησυχία της για τα γυναικεία πρότυπα τα οποία εξισώνονταν σταδιακά με τα ανδρικά, ενώ πολλά ήταν τα δημοσιεύματα του τύπου που «έβλεπαν» αύξηση των ομοφυλοφιλικών τάσεων των θηλυκών υπάρξεων εξαιτίας της κατάργησης του κλασικού γυναικείου μοντέλου με το στήθος και τις καμπύλες.
Μετά το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο τα δεδομένα άλλαξαν και πάλι, ενώ ο όρος «sweater girls» (κορίτσια με πουλόβερ) έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του. Τα σουτιέν της εποχής ήταν μυτερά ενώ παρουσίαζαν το στήθος της γυναίκας τριγωνικό. Γυναίκες όπως η Jayne Mansfield και η Jane Russell αποτελούσαν το πρότυπο ομορφιάς της εποχής.
Η Jayne Mansfield και το "τριγωνικό" στήθος
Το φεμινιστικό κίνημα της δεκαετίας του ‘60 και ’70 «απελευθέρωσαν» τη γυναίκα, η οποία άρχισε να αποκαλύπτει τα απόκρυφα μέρη του σώματος της και να προβάλλει τη σεξουαλικότητά της με διαφορετικό τρόπο από αυτόν που είχαμε συνηθίσει. Στη ζωή των γυναικών εισήλθε το άγχος της ζυγαριάς προκαλώντας πανικό εάν έδειχνε ένα επιπλέον κιλό, ενώ την ίδια ώρα οι άλλες μισές είναι υπέρβαρες. Κάποιοι κάνουν λόγο για το αποτέλεσμα μιας πολιτιστικής σύγχυσης χρόνων, που ήρθε να επιδεινωθεί από τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες που επικρατούν.
Με την εξέλιξη των μέσων ενημέρωσης αλλά και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η γυναίκα αγχώθηκε περισσότερο για την εικόνα της. Οι διαφημίσεις που χρησιμοποιούν όμορφες και καλλίγραμμες γυναίκες για να προσελκύσουν τον κόσμο αυξήθηκαν, ενώ τα ινστιτούτα αδυνατίσματος και περιποίησης άνοιξαν το ένα μετά το άλλο, προτρέποντας τις κυρίες να επικεντρωθούν στην εξωτερική τους εικόνα και να θέσουν την ομορφιά ως προτεραιότητα. Προτάσεις για δίαιτα αλλά και προϊόντα αδυνατίσματος μπορεί κανείς πλέον να βρει ακόμα και στο διαδίκτυο, χωρίς τη συμβουλή κάποιου γιατρού ή διαιτολόγου.