φωτογραφικής μηχανής», εξηγούσε ο ίδιος για την τεχνική του.
Ο καλλιτέχνης κατά τη διάρκεια της πορείας του δέχτηκε επικρίσεις πως χρησιμοποίησε τη γυναικεία μορφή φετιχιστικά, ως σκεύος ηδονής.
O Man Ray υπήρξε σουρεαλιστής, ζωγράφος, γλύπτης και φωτογράφος
Η ζωή και η τέχνη του Man Ray χαρακτηρίζονται από ανησυχία και ελευθερία καθώς επίσης και την ανάγκη για συνεχή και εκτεταμένη προσοχή και μέσα έκφρασης. Με διάφορους τρόπους, στρατηγικές και ιδέες, θέλησε να προβληματίσει, να δημιουργήσει αμφιβολίες και ερωτηματικά απέναντι στην συμβατική σκέψη και αντίληψη. Το έργο του, στο σύνολο του, θεωρήθηκε ιδιαιτέρως σημαντικό για να καταστήσει δημοφιλή τον σουρεαλισμό. Ο Andre Breton έχει περιγράψει τον Ray ως έναν προ-σουρεαλιστή, κάτι που μπορούμε εύκολα να αντιληφθούμε σκεπτόμενοι πως στα μέσα του 1920, η δουλειά του φωτογράφου επηρεασμένη από τον Duchamp, περιέχει δείγματα σουρεαλισμού ή λανθάνοντα σουρεαλιστικά στοιχεία.
Οι συνεχόμενες προσπάθειές του να προωθήσει το κίνημα της avant garde στην Νέα Υόρκη, διεύρυνε τους ορίζοντες της αμερικανικής καλλιτεχνικής σκηνής. Οι ιδιότροπες εικόνες του επηρέασαν το ευρύ κοινό μέσω διαφορετικών επαναλήψεων της δουλειάς του στην ποπ κουλτούρα. Ένας μεγάλος αριθμός από τις πιο πολύτιμες δουλειές του δόθηκαν από την γυναίκα του πριν τον θάνατό της σε διάφορα μουσεία ανά τον κόσμο.