Είναι όμως η τουριστική βιομηχανία έτοιμη να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση;
Το Penna έκανε μια βόλτα στην πιο τουριστική περιοχή της Αθήνας, στο Μοναστηράκι και έμεινε με ανοιχτό το στόμα. Με απογοήτευση διαπιστώσαμε ότι επαγγελματίες του χώρου θεωρούν ότι μπορούν ακόμα να εξαπατήσουν ανυποψίαστους πελάτες.
Αποφασίσαμε να γευματίσουμε σε ένα από τα δεκάδες μεζεδοπολεία – εστιατόρια που εκτείνονται επί της Ανδριανού. Παραγγείλαμε δυο σαλάτες και ένα κυρίως πιάτο. Μία μπύρα κι ένα αναψυκτικό, έτσι για να γλιστράει ο μεζές. Η σερβιτόρα λιγομίλητη, αλλά ευγενική και ιδιαιτέρως εξυπηρετική παρά την λακωνική της προσέγγιση. Στο τραπέζι κατέφθασαν οι σαλάτες, αρκετά γρήγορα. Ύστερα από λίγο ήρθαν και οι γαρίδες σαγανάκι.
Βάζουμε μια γαρίδα στο πιάτο, και ξεκινάει το ξεφλούδισμα. Με το που βγάζουμε το κεφάλι από το σώμα της γαρίδας πετάχτηκε άφθονο, μαύρο ζουμί. Προς στιγμήν νομίζαμε ότι επρόκειτο περί σουπιάς, σε σώμα γαρίδας. Και οι υπόλοιπες γαρίδες, ήταν χαλασμένες. Όλες γεμάτο μαύρο υγρό.
Της επιστρέψαμε. Μας ζήτησαν ευγενικά συγγνώμη, μας ρώτησαν αν θέλουμε να αντικαταστήσουμε το πιάτο. Αρνηθήκαμε ευγενικά, κι εμείς. Η σερβιτόρα μας ενημέρωσε ότι το πιάτο θα αφαιρεθεί από τον λογαριασμό.
Όταν ήρθε η ώρα να φύγουμε και ζητήσαμε τον λογαριασμό. Ήρθε. Τον κοιτάξαμε για να επιβεβαιώσουμε ότι είχαν αφαιρεθεί οι γαρίδες. Και πράγματι, είχαν σβηστεί με στυλό, πάνω από την απόδειξη της ταμειακής μηχανής, τα 13 ευρώ που αναλογούσαν στο πιάτο με τις… μαύρες γαρίδες.
Μέχρι εδώ όλα, ή σχεδόν όλα, καλά.
Κοιτάζοντας όμως τον λογαριασμό διαπιστώσαμε ότι περιελάμβανε περισσότερα τεμάχια από αυτά που είχαμε παραγγείλει. Υπήρχε μια καταχώρηση ΑΛΚΟΟΛ που αναλογούσε σε 8 ευρώ. Με δεδομένα ότι η μπύρα βρισκόταν πιο πάνω στον λογαριασμό (4 ευρώ), απορήσαμε. Ρωτήσαμε τη σερβιτόρα σε τι αναλογούσαν τα 8 αυτά ευρώ. Και μας απάντηση ευγενικά και πάλι, αλλά λίγο εκνευρισμένη πλέον – από τους πελάτες που τους τυχαίνουν όλα – «Συγγνώμη, κάποιο λάθος θα έγινε». Σε έναν λογαριασμό λοιπόν των 33,5 ευρώ, η επιχείρηση, αφού αφαίρεσε 13 ευρώ από το χαλασμένο πιάτο, πρόσθεσε αυθαίρετα άλλα 8 ευρώ. Έτσι απλά για να περιορίσει την χασούρα από το μπαγιάτικο πιάτο. Βλέποντας μάλιστα το δελτίο παραγγελίας διαπιστώνει κανείς ότι το «λάθος» δεν έγινε κατά την παραγγελία γιατί δεν περιλαμβάνονταν στο δελτίο. Η προσθήκη ήρθε μετά. Με την ελπίδα ο πελάτης να μην κοιτάξει αναλυτικά τον λογαριασμό και ο καταστηματάρχης να εισπράξει το επιπλέον ποσό… Τουλάχιστον σκόπευε να φορολογηθεί για αυτό.
Με την καλοπροαίρετη ευχή, να αποτελούσε μεμονωμένο περιστατικό, θα προτείναμε λίγη παραπάνω προσοχή.