Τη δεκαετία του 1950, το Ντουμπάι γνώρισε την εξάπλωση των δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας, τηλεφώνου και την κατασκευή ενός αεροδρομίου, όταν οι Βρετανοί μετέφεραν εκεί την έδρα της περιφερειακής διοίκησης από τη γειτονική Σαριά. Το 1959 χτίστηκε το αεροδρόμιο με έναν διάδρομο 1.800 μέτρων φτιαγμένο από συμπιεσμένη άμμο. Το 1963 αντικαταστάθηκε με άσφαλτο, ενώ δύο χρόνια αργότερα το νέο αεροδρόμιο καλωσόρισε το πρώτο αεροπλάνο το οποίο ήταν ένα Comet από τις Αερογραμμές της Μέσης Ανατολής.
Το 1966 η πόλη ενώθηκε νομισματικά με το ανεξάρτητο Κατάρ, με το νόμισμα Ριγιάλ, μετά την υποτίμηση της ρουπιάς του Περσικού κόλπου. Τον ίδιο χρόνο ανακαλύφθηκε πετρέλαιο και η πόλη χορήγησε άδειες παραχώρησης σε διεθνείς εταιρείες, με μαζική εισροή ξένων εργατών, κυρίως από την Ινδία και το Πακιστάν. Ο πληθυσμός της πόλης αυξήθηκε κατά 300% από το 1968 ως το 1975. Σε λίγο καιρό η περιοχή θα μεταμορφωνόταν σε ένα κανονικό τουριστικό θέρετρο.
Τα επόμενα χρόνια η κυβέρνηση επένδυσε υπέρογκα ποσά προκειμένου να καταστήσει το Ντουμπάι έναν ελκυστικό τουριστικό προορισμό. Το 1988 υπήρχαν μόνο 48 ξενοδοχεία με 4.764 δωμάτια σε ολόκληρη την πόλη. Χρόνια μετά και συγκεκριμένα το 2012 στην περιοχή καταμετρήθηκαν 599 ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα με συνολικά 80.414 δωμάτια και διαμερίσματα. Μέχρι το 2020 το εμιράτο θα έχει 160.000 δωμάτια για τους επισκέπτες του, όπως υπολογίζουν οι υπεύθυνοι του τουρισμού, του εμπορίου και του marketing.
Σχετική έρευνα επισκεπτών για τον τουρισμό στο Ντουμπάι αποδεικνύει μεγάλη αύξηση της έλευσης του κόσμου το 1995. Στην ίδια έκθεση τονίζεται η απουσία πολλών παραθαλάσσιων καταλυμάτων ενώ επισημαίνεται πως τα περισσότερα είχαν πολύ συνηθισμένη αρχιτεκτονική. Το 2000 το Ντουμπάι είναι πλέον ένας μικρόκοσμος με δεκάδες ουρανοξύστες ενώ έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή των 2 Emirates Towers (δύο πύργων) με τους 56 και 54 ορόφους αντίστοιχα.
H μεγάλη ανάπτυξη παρατηρείται από το 2007 όταν οι εισαγωγές και οι εξαγωγές βρίσκονται στο απόγειο. Η παγκόσμια οικονομική κρίση ωστόσο δεν αφήνει την περιοχή ανεπηρέαστη. Η φούσκα των ακινήτων και των δανείων σκάει ενώ το 2009 το Ντουμπάι έχει χρέος 80 εκατομμύρια δολάρια.
Το 2014 το Ντουμπάι είναι η πόλη της χλιδής με εκατοντάδες ουρανοξύστες και δύο γραμμές μετρό συνολικού μήκους χιλιομέτρων. Τον ίδιο χρόνο ολοκληρώθηκε και η κατασκευή 116 πολυώροφων κτιρίων. Σήμερα αποτελεί έναν πολύ δυνατό τουριστικό προορισμό που ανταγωνίζεται όλες τις διεθνείς αγορές και τα μεγάλα εμπορικά κέντρα.