Κοιτάς τα διπλανά αυτοκίνητα και βλέπεις απελπισμένους οδηγούς, που έχουν χάσει την υπομονή τους, γνωρίζουν όμως ότι δεν έχουν τη δυνατότητα να απεγκλωβιστούν. Και αυτό γιατί το ΙΧ παραμένει το προσφιλέστερο μέσο μετακίνησης για τον Αθηναίο. Το 93% των μάλιστα δηλώνει ότι το αυτοκίνητο παραμένει το κυρίαρχο μέσο μεταφοράς στην καθημερινότητα του σύμφωνα με έρευνα της εταιρεία μίσθωσης και διαχείρισης εταιρικών στόλων Lease Plan που πραγματοποιήθηκε, σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών TNS ICAP. Παρά την ταλαιπωρία του μποτιλιαρίσματος, ελάχιστοι είναι αυτοί που επιλέγουν την επιβίβαση σε κάποιο μέσο μαζικής μεταφοράς, το οποίο στην περίπτωση των σταθερών μέσων τουλάχιστον (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ) θα μπορούσε να οδηγήσει σε εξοικονόμηση χρόνου.
Ελάχιστοι είναι αυτοί που επιλέγουν την επιβίβαση σε κάποιο μέσο μαζικής μεταφοράς
Πώς περνά ο χρόνος όμως όταν κανείς είναι μποτιλιαρισμένος; Άλλοι μιλούν στο κινητό (με τον κατάλληλο εξοπλισμό ελπίζουμε, αν και η εμπειρία δείχνει πως πολλοί είναι αυτοί που στερούνται hands free ή blue tooth). Άλλοι, πιο ριψοκίνδυνοι, στέλνουν μηνύματα, άλλοι χαζεύουν στο διαδίκτυο. Υπάρχουν και εκείνοι που αισθάνονται την ασφάλεια της προστασίας του οχήματός τους το οποίο νομίζουν ότι τους προστατεύει από τα αδιάκριτα βλέμματα των άλλων, και σκαλίζουν διάφορα σημεία του... κεφαλιού τους. Υπάρχει όμως και ένα σημαντικό ποσοστό, το 1/5 των οδηγών το οποίο επιλέγει έναν λίγο πιο... ιδιαίτερο τρόπο να περνά την ώρα του, δημιουργώντας ευκαιρίες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας για τις τάσεις στον τομέα της οδήγησης και τις προτιμήσεις των Ελλήνων οδηγών, το 19% των οδηγών «φλερτάρει» με άλλους οδηγούς σε ένα μποτιλιάρισμα. Αυτά βέβαια σε ένα δείγμα ερωτηθέντων που θεωρεί κατά 49% ότι το αυτοκίνητό του είναι πιο σημαντικό από ότι το κινητό του.
Τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν ότι το 78% προτιμάει να οδηγεί αυτοκίνητο μέσω leasing, το 27% των τάσσεται υπέρ της κοινής χρήσης εταιρικών οχημάτων. Παράλληλα, το 44% των οδηγών απάντησε ότι θα αισθάνονταν άνετα με μία συσκευή τηλεματικής εγκατεστημένη στο αυτοκίνητό του. Το 17% των ερωτηθέντων θεωρεί τους Έλληνες ως χειρότερους οδηγούς, ενώ το 45% δεν είχε άποψη επ’ αυτού.
Σημαντικό είναι το γεγονός ότι για την πλειονότητα των ερωτηθέντων, ο κύριος λόγος για την επιλογή ενός «πράσινου» αυτοκινήτου είναι το περιβάλλον, ενώ οι περισσότεροι οδηγοί που συμμετείχαν στην έρευνα, δήλωσαν ότι θα επέλεγαν ένα αυτοκίνητο με χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμων, με στόχο την οικονομικότερη χρήση και την αποφυγή επιπρόσθετων χρεώσεων.