Το όνομα αυτού είναι Αλέξανδρος Αρνόλδος Κωνσταντίνος Ισσιγόνης ενώ είναι γνωστός ως Alec Issigonis. Ο ελληνικής καταγωγής σχεδιαστής αυτοκινήτων γεννήθηκε στη Σμύρνη στις 18 Νοεμβρίου 1906. Ο πατέρας του, Κωνσταντίνος Ισσιγόνης αλλά και ο παππούς του ήταν μηχανικοί. Μετά την Μικρασιατική καταστροφή, η οικογένειά του αναγκάστηκε να καταφύγει στη Μάλτα το 1922. Εκεί ο πατέρας του «έφυγε» από τη ζωή, ενώ εκείνος μαζί με τη μητέρα του μετέβησαν στην Αγγλία.
Το ελληνικό success story πίσω από το Mini Cooper!
Το στυλ του είναι ακαταμάχητο, ενώ αποτελεί την αγαπημένη επιλογή πολλών οδηγών και κυρίων γυναικών. Ο λόγος για το κομψότατο mini cooper, το σύγχρονο αυτό όχημα που συνδυάζει ταχύτητα, γοητεία και φινέτσα. Γνωρίζετε όμως ποιος δημιούργησε το θρυλικό αυτοκίνητο;
Το πρώτο του αυτοκίνητο ήταν ένα «Singer» με αμάξωμα Weymann, το οποίο χρησιμοποίησε για να ταξιδέψει με τη μητέρα του στην Ευρώπη το 1925 αντιμετωπίζοντας μία «ατέλειωτη σειρά μηχανικών βλαβών». Επιστρέφοντας από το ταξίδι αποφάσισε να σπουδάσει μηχανολόγος μηχανικός στην Πολυτεχνική σχολή του Μπάτερσι (Battersea) στο Λονδίνο.
Ο Έλληνας σχεδιαστής αυτοκινήτων γεννήθηκε στη Σμύρνη στις 18 Νοεμβρίου 1906
Ο Ισσιγόνης το 1934 δούλεψε για την ομάδα σχεδίασης της Χάμπερ (Humber Ltd.) στο Κόβεντρι (Coventry), όπου εργάστηκε για τη δημιουργία μιας ανεξάρτητης ανάρτησης. Δύο χρόνια μετά εξαιτίας των εξαιρετικών ικανοτήτων του η Μόρρις Μότορς (Morris Motors) τον προσέλαβε.
Την ίδια στιγμή έβαλε μπρος για τη δημιουργία ενός ανεξάρτητου μπροστινού συστήματος ανάρτησης για το Morris 10. Η παραγωγή αυτού του τύπου ωστόσο απαγορεύτηκε λόγω του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Το σύστημα χρησιμοποιήθηκε αργότερα στον τύπο MGΥ.
Ο Αλέξανδρος στα χρόνια του πολέμου ανέλαβε να βοηθήσει το στρατό με τη σχεδίαση ενός ελαφρού αναγνωριστικού οχήματος της Morris και άλλων στρατιωτικών οχημάτων κάθε τύπου.
Το 1952 προσχώρησε στην Άλβις (Alvis) με στόχο την εξέλιξη ενός πολυτελούς οχήματος υψηλών επιδόσεων. Αλλά επειδή αυτό το πρόγραμμα κατασκευής δεν ολοκληρώθηκε για οικονομικούς λόγους, η BMC προσέλαβε εκ νέου τον Ισσιγόνη το 1955, ως Αναπληρωτή Τεχνικό Διευθυντή στο Εργοστάσιο της Austin στο Λόνγκμπριτζ (Longbridge). Αποστολή του, αυτή τη φορά, ήταν η δημιουργία τριών νέων μοντέλων, για τη μικρή, μεσαία και πολυτελή/υψηλών επιδόσεων κατηγορία αντίστοιχα, προκειμένου να διασφαλιστεί το μέλλον της μεγαλύτερης, εκείνη την εποχή, Ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Στις 26 Αυγούστου 1959 το Mini Classic να παρουσιάζεται επίσημα σε όλες τις χώρες, στις οποίες είχε εκπροσώπηση η British Motor Corporation. Αρχικά το αυτοκίνητο κυκλοφόρησε σε δύο εκδόσεις, ως Morris Mini-Minor και Austin Seven. Με τιμή αγοράς £496 στη χώρα παραγωγής του, το Mini ήταν το δεύτερο πιο οικονομικό αυτοκίνητο που κυκλοφορούσε εκείνη την εποχή.
O Ισσιγόνης είναι και ο δημιουργός τριών από τα πέντε βρετανικά αυτοκίνητα με τις υψηλότερες πωλήσεις στην ιστορία, το Μόρρις Μάινορ, το Ώστιν 1100 και το Μίνι.
Το 1961 ως Τεχνικός Διευθυντής διορίστηκε Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Austin Motor Company, ενώ δύο χρόνια αργότερα προσχώρησε στο Δ.Σ. της BMC. Το 1967 έγινε μέλος της «Royal Society», της πιο διάσημης εταιρίας έρευνας στη Βρετανία και μετά από δύο χρόνια η Βασίλισσα τον ονόμασε «Sir», ως δημιουργό του MINI Classic. Ακόμα και όταν πήρε σύνταξη, το 1971, ο Sir Άλεκ Ισσιγόνης συνέχισε να εργάζεται για την Εταιρία ως Σύμβουλος μέχρι το 1987. Απεβίωσε ένα χρόνο αργότερα, στις 2 Οκτωβρίου 1988.
Και να θυμάστε
– Είδε αυτοκίνητο για πρώτη φορά όταν ήταν 12 ετών
– Το Mini Cooper έγινε το βρετανικό αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην ιστορία
– O Ισσιγόνης τόνιζε συνεχώς «Δεν εφηύρα εγώ το Μίνι, το σχεδίασα».
– Η Βασίλισσα τον ονόμασε «Sir», ως δημιουργό του MINI Classic.
– Ο τραγουδιστής των Rolling Stones, Mick Jagger αλλά και τα «σκαθάρια» Paul McCartney και John Lennon συγκαταλεγόνταν μεταξύ των ιδιοκτητών Mini της εποχής, ενώ ο ίδιος ο Enzo Ferrari είχε τρία.
– Οι συνάδελφοι του τον αποκαλούσαν «Έλληνα Θεό»