Η περίπτωση της ΕΠΟ
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, τέσσερις στις πέντε ομοσπονδίες δεν έχουν τα οικονομικά τους στοιχεία προσβάσιμα στο κοινό (ανάμεσα σε αυτές και η ΕΠΟ), ενώ το 21% δεν διαθέτει ούτε καν επίσημη ιστοσελίδα.
Από τις συνολικά 209 εθνικές ομοσπονδίες μόνο 14 δημοσιοποιούν οικονομικά στοιχεία ώστε η Διεθνής Διαφάνεια να κρίνει ότι αποτελούν το μίνιμουμ για να θεωρηθεί ότι υπηρετείται η δημόσια ενημέρωση για δραστηριότητες, στρατηγικές και συμφωνίες. Πρόκειται, μεταξύ άλλων, για τις ομοσπονδίες της Αγγλίας, της Δανίας, της Ιταλίας, της Λετονίας, της Βόρειας Ιρλανδίας και της Σουηδίας.
Οσον αφορά τις συνομοσπονδίες, από τις συνολικά έξι, μόνο η UEFA (Eυρώπη) και η CAF (Aφρική) δημοσιοποιούν τις ετήσιες οικονομικές τους εκθέσεις.
«Ο κίνδυνος της διαφθοράς σε πάρα πολλές ποδοσφαιρικές ομοσπονδίες σε όλο τον κόσμο είναι υψηλός. Το πρόβλημα αυτό επιδεινώνεται από την έλλειψη πληροφοριών, όπως ελεγμένες οικονομικές καταστάσεις από πολλές ομοσπονδίες» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Διεθνούς Διαφάνειας, Κόμπους Ντε Σβαρντ, προσθέτοντας ότι η FIFA πρέπει να επιβάλει στον εαυτό της και στα μέλη της μεγαλύτερη διαφάνεια ως εχέγγυο για τη χρηστή διακυβέρνηση.
Με βάση τα παραπάνω η Διεθνής Διαφάνεια καλεί τη FIFA να ζητήσει από τα μέλη να δημοσιοποιούν τα οικονομικά τους στοιχεία.
Οι χορηγοί
Εκτός από τη Διεθνή Διαφάνεια, τα συνεχή κρούσματα διαφθοράς στη FIFA, που έχουν οδηγήσει την αξιοπιστία της στο ναδίρ, απασχολούν και τους χορηγούς της.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Adidas η οποία είναι χορηγός στα Παγκόσμια Κύπελλα από το 1970 και έχει επεκτείνει το συμβόλαιό της έως το 2030, Χέρμπερτ Χάινερ, υποστήριξε σε συνέντευξή του στο περιοδικό Wirtschaftswoche ότι οι δoμές στη FIFA θα πρέπει ν’ αλλάξουν, τόσο ως προς τη θέσπιση ορίων στην επανεκλογή του προέδρου όσο και ως προς την ηλικία, ενώ πρόσθεσε ότι ο εκάστοτε πρόεδρος θα πρέπει να λειτουργεί ως διευθύνων σύμβουλος και οι αποφάσεις να εποπτεύονται από εποπτικό όργανο στο οποίο να μπορούν να συμμετέχουν και εκπρόσωποι των χορηγών.
Υπενθυμίζεται ότι άλλες μεγάλες εταιρείες που είναι σπόνσορες της FIFA, όπως η Coca-Cola και η VISA έχουν ζητήσει από τον περασμένο Οκτώβριο την απομάκρυνση του Σεπ Μπλάτερ από την προεδρία, και την ανάθεση σε όργανο εμπειρογνωμόνων της διαδικασίας διοικητικής ανασυγκρότησής της, προκειμένου να αλλάξουν οι δομές που προκαλούν παθογένειες και τα πρόσωπα που έχουν εμπλακεί σε σειρά σκανδάλων τα οποία έχουν πληγώσει το άθλημα.
Πηγή:www.kathimerini.gr