Με το σύνθημα «Βγες έξω ελεύθερα, κερνάει το κινητό σου», η εφαρμογή Dealout έκανε το ντεμπούτο της στη Θεσσαλονίκη πριν από περίπου δύο εβδομάδες και βρίσκεται στα smartphones χιλιάδων νέων που θα ήθελαν ένα κέρασμα την ημέρα, σε κάποιο από τα συνεργαζόμενα καταστήματα. Ο εμπνευστής και ιδιοκτήτης της εφαρμογής DealOut, Λεωνίδας Ορφανίδης, εξηγεί ότι ο χρήστης έχει μόνο να κερδίσει από την εφαρμογή.
«Το κατέβασμα και η χρήση της είναι εντελώς δωρεάν και δεν υπάρχει κανένα κόστος για τις προσφορές», λέει ο ίδιος στη Voria.gr και προσθέτει: «Θέλουμε να βοηθήσουμε κάθε νέο και φοιτητή που σπουδάζει μακρυά από τον τόπο καταγωγής του να μην μένει ποτέ σπίτι, εάν δεν έχει χρήματα να ξοδέψει».
Βέβαια, το κάθε κατάστημα διαθέτει περιορισμένο αριθμό προσφορών κάθε μέρα και οι προσφορές είναι οι ίδιες για όλους τους χρήστες. Αυτή τη στιγμή οι χρήστες της Θεσσαλονίκης έχουν πρόσβαση σε περίπου 25 προσφορές ανά ημέρα, επομένως ο κάθε χρήστης θα πρέπει να προλάβει από νωρίς για να κατοχυρώσει την προσφορά που επιθυμεί. Στο τέλος κάθε ημέρας, η εφαρμογή συνήθως "ξεπουλάει" ωστόσο αναμένεται οι προσφορές να αυξηθούν το επόμενο διάστημα.
Η διαδικασία είναι απλή: Αφού ο χρήστης κατεβάσει την εφαρμογή στο κινητό του, (από το Google Play Store ή App Store για iOs) μπορεί είτε να φτιάξει ένα νέο λογαριασμό είτε να συνδεθεί μέσω Facebook. Στη συνέχεια, βλέπει τις προσφορές που είναι διαθέσιμες στα καταστήματα της περιοχής του, επιλέγει αυτή που θέλει και «ξύνει» ώστε να αποκαλυφθεί ένας κωδικός. Με αυτόν τον κωδικό πηγαίνει στο κατάστημα και ζητά την προσφορά. Η προσφορά μπορεί να είναι από ένας δωρεάν καφές ή ένα ποτό, μέχρι δωρεάν χρόνος σε ίντερνετ καφέ της πόλης ή προσφορές τύπου ένα συν ένα δώρο. Μεταξύ των συνεργαζόμενων καταστημάτων, που συμμετέχουν μέσω συνδρομής, υπάρχουν ακόμη και κομμωτήρια, ενώ στα άμεσα σχέδια της ομάδας του DealOut είναι να προστεθούν και φούρνοι, εστιατόρια, ακόμη και γυμναστήρια.
Η ιδέα μέσα από το στρατόπεδο
Η ιδέα της «προσφοράς» γεννήθηκε όταν ο 24χρονος σήμερα Λεωνίδας Ορφανίδης εκτελούσε τη στρατιωτική του θητεία. «Υπήρχε στην παρέα ένας φαντάρος που ήταν "στενά" οικονομικά και δεν ερχόταν μαζί μας στις εξόδους, για να μην ξοδέψει χρήματα», εξηγεί ο κ. Ορφανίδης και συνεχίζει: «Με προβλημάτιζε το θέμα και ήθελα να υπάρχει τρόπος να μπορεί κάποιος να βγει, ακόμα κι αν δεν έχει ή δεν θέλει να ξοδέψει χρήματα». Παράλληλα, ο κ. Ορφανίδης, έχοντας σπουδάσει Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων στο ΑΤΕΙΘ, ήθελε να ασχοληθεί με το μάρκετινγκ και γνώριζε τα οφέλη που θα έχουν από την πλευρά τους και οι επιχειρήσεις που θα συμμετέχουν.
Έτσι, σταδιακά έγιναν οι πρώτες προσπάθειες και λίγο αργότερα κυκλοφόρησε η εφαρμογή, η οποία ξεκίνησε το ταξίδι της από τη Ρόδο, τόπο καταγωγής του κ. Ορφανίδη, πριν από περίπου ένα χρόνο. Η τοπική κοινωνία του νησιού στήριξε σε μεγάλο βαθμό το εγχείρημα, αφού όσο η εφαρμογή συνεργάζοταν με καταστήματα της Ρόδου, είχε σχεδόν 3.000 χρήστες, που απολάμβαναν περίπου 30 προσφορές κάθε μέρα. Μόλις όμως, η εφαρμογή επεκτάθηκε και στη Θεσσαλονίκη, οι λήψεις μέσα σε λίγες ημέρες έφτασαν τις 7.500.
«Η Θεσσαλονίκη είναι φοιτητούπολη, γι' αυτό και έχουμε πολύ θετικές σκέψεις για την πορεία της εφαρμογής εδώ. Είναι μια μεγάλη και ανοικτόμυαλη, δεκτική κοινωνία που αγκαλιάζει τις πρωτοπόρες κινήσεις», λέει ο κ. Ορφανίδης.
Στόχος είναι η εφαρμογή σταδιακά να επεκταθεί και σε άλλες φοιτητουπόλεις της Βόρειας Ελλάδας, ώσπου κάποια στιγμή να είναι διαθέσιμη σε όλη την Ελλάδα και την Κύπρο. «Ήδη, τα σχόλια των χρηστών είναι πολύ θετικά, πολλοί μας ζητούν να έρθουμε και σε άλλες πόλεις», τονίζει ο κ. Ορφανίδης και προσθέτει ότι δεν λείπουν τα τηλεφωνήματα και από επιχειρήσεις άλλων πόλεων που θέλουν να συμμετάσχουν.
Σκέψη... επιχειρηματική
Πώς οφελούνται, όμως, τα συνεργαζόμενα καταστήματα; Ο εμπνευστής του DealOut εξηγεί πως το όφελος για τα καταστήματα είναι μεγάλο, αφού το μαγαζί που συμμετέχει διαφημίζεται μέσω τις πλατφόρμας 24 ώρες το 24ωρο. Παράλληλα, εάν ένας χρήστης πάρει προσφορά για έναν δωρεάν καφέ, το πιθανότερο είναι ότι θα πάει να εξαργυρώσει την προσφορά μαζί με παρέα, άρα το μαγαζί θα έχει τζίρο ούτως ή άλλως προσελκύοντας μάλιστα νέα πελατεία.
Εξίσου σημαντικό είναι ότι ο χρήστης βλέπει τα λογότυπα των καταστημάτων και τις προσφορές τους, με δική του βούληση. Δεν προσπαθεί η διαφήμιση να προσεγγίσει τον καταναλωτή, όπως συμβαίνει με τις περισσότερες μορφές διαφημίσεων. «Σχετικό παράδειγμα είναι οι διαφημίσεις σε βίντεο του YouTube, που συχνά είναι ενοχλητικές επειδή ο χρήστης δεν τις επιθυμεί», αναφέρει ο κ. Ορφανίδης. Ακόμη, οι επιχειρήσεις μπορούν να ελέγχουν το ωράριο στο οποίο θα παρέχουν τις προσφορές, άρα να ανεβάζουν την κίνηση τις πιο αδύναμες ώρες. Τέλος, το λογότυπο της επιχείρησης παραμένει εμφανές ακόμα και αφού κατοχυρωθούν οι προσφορές.
Συνεπώς, όπως αναφέρει ο ίδιος, οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν ενισχύονται την ανταγωνιστικότητά τους, «συστήνονται» σε νέα πελατεία, που πολύ πιθανόν να γίνει σταθερή, ενώ το καταναλωτικό κοινό από την πλευρά του απολαμβάνει τις προσφορές και βγαίνει κερδισμένο.
Περισσότερες πληροφορίες για την εφαρμογή μπορεί κανείς να βρει στην ιστοσελίδα www.DealOut.gr ή στην επίσημη σελίδα της στο Facebook.
Πηγή: Voria.gr