Οι περιορισμοί των προϋπολογισμών σε συνδυασμό με την ταχύτητα των αλλαγών μπορεί να επιφέρουν δυσκολίες σε πολλούς κλάδους της αγοράς ώστε να εκπαιδευθούν σωστά τα στελέχη του μάρκετινγκ στη διαχείριση πολυκαναλικών εκστρατειών. Οι marketers χρειάζεται συχνά να σχεδιάσουν τη δική τους εκπαίδευση, χρησιμοποιώντας εξειδικευμένες πηγές πληροφόρησης και μάθησης στο χώρο εργασίας.
Όπως αναφέρει σε πρόσφατο άρθρο της η Tanzeel Akhtar, ο όμιλος Financial Times συνεργάζεται στενά με την ψηφιακή Ακαδημία της Google για την παροχή αυτού του είδους της εκπαίδευσης. Τον Ιούλιο toy 2015, η εφημερίδα Financial Times (FT) πέρασε στην κυριότητα της μεγαλύτερης εταιρίας μέσων ενημέρωσης της Ιαπωνίας, την Nikkei, για 844 εκατ. αγγλικές λίρες και ο όμιλος σχεδιάζει να συνεχίσει να αυξάνει τις ψηφιακές του δαπάνες. Μιλώντας για την ψηφιακή στρατηγική της εφημερίδας, ο εκδότης Lionel Barber τόνισε ότι είναι σημαντικό «να προσαρμοστούν ή να πεθάνουν» στην εποχή των νέων μέσων. Η εκπαίδευση είναι στην πρώτη γραμμή της ψηφιακής στρατηγικής του brand ειδήσεων της εφημερίδας.
Η Jocelyn Cripps, εκτελεστική αντιπρόεδρος του B2C των FT παγκοσμίως, που έχει την ευθύνη για την αγορά των ψηφιακών εκστρατειών, λέει ότι οι σχετικές δαπάνες της εταιρίας διατίθενται στα πολυκαναλικά δίκτυα και τις πολυ-πλατφόρμες. Εξηγεί ότι τα κανάλια που χρησιμοποιούνται εξαρτώνται από τους στόχους της εκστρατείας και το προϊόν που προωθείται, καθώς και όσα γνωρίζουν οι FT σχετικά με το κοινό-στόχο, τις συνήθειες κατανάλωσης των μέσων και άλλους παράγοντες, όπως η περιοχή και το επίπεδο αναγνωσιμότητας του brand.
Η Cripps πιστεύει ότι η απόδοση πολυκαναλικά είναι κρίσιμη και απαιτεί σκληρή δουλειά. Όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά «υπάρχουν πολλές εταιρίες που έχουν δοκιμάσει και αποτύχει - ή έχουν δαπανήσει πολλά χρήματα στην ανάπτυξη μοντέλων που δεν ήταν τελικά σε θέση να τα μετατρέψουν σε δραστηριότητες που παράγουν εισόδημα».
Όπως αποκαλύπτει, οι FT βρίσκονται στη διαδικασία δημιουργίας ενός μοντέλου απόδοσης που θα ενημερώνει για τη στάθμιση των καναλιών και των επιδράσεων τους, την απόδοση των επενδύσεων και τα μέσα τα οποία αξίζει να συμπεριληφθούν στους προϋπολογισμούς.
Και προσθέτει: «Συγκριτικά, ορισμένα κανάλια είναι σαφώς πιο αποτελεσματικά για την ευαισθητοποίηση και τη δέσμευση του κοινού-στόχου, όπως τα rich και display media καθώς και άλλα ώστε να έχουμε άμεση ανταπόκριση, όπως π.χ. αναζήτηση επί πληρωμή».
Αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς ότι το θέμα της εξειδικευμένης εκπαίδευσης στον τομέα αυτό είναι ιδιαιτέρως κρίσιμο για οποιοδήποτε είδος επιχείρησης, όχι μόνο λόγω της πληθώρας των νέων αυτών μέσων, αλλά και της στενότητας των προϋπολογισμών εξαιτίας της γενικότερης κατάστασης στην αγορά.
Πάνος Τσαγκαράκης