Οι αποστάσει τη σήμερον έχουν εκμηδενιστεί. Οι πτήσεις ολοένα αυξάνονται το ίδιο και οι καθυστερήσεις όμως. Καιρικές συνθήκες, απεργίες, τεχνικά προβλήματα, έλλειψη χωρητικότητας στους αερολιμένες ή στον αέρα, είναι μερικέ από τις αιτίες που οδηγούν στην καθυστέρηση μιας πτήσης και δυσικά στην ταλαιπωρία των επιβατών.
Το 2016 σχεδόν το 10% των πτήσεων στην Ευρώπη είχε τουλάχιστον μισή ώρα καθυστέρηση. Η αεροπορική εταιρεία Thomas Cook υποστηρίζει ότι πέρυσι οι καθυστερήσεις διήρκεσαν κατά μέσο όρο 17,6 λεπτά. Όμως, όπως λέει και ένας έμπειρος πιλότος, πάντα υπάρχει περιθώριο βελτίωσης.
«Αύξηση των καθυστερήσεων βλέπουμε σε αεροδρόμια που λειτουργούν στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους, στο μέγιστο της χωρητικότητας τους. Κάτι τέτοιο μπορεί να μην έχει σημαντικές επιπτώσεις στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο, όμως επηρεάζει σημαντικά όλες τις αεροπορικές εταιρείες» δήλωσε ο Άντριου Θόρινγκτον, πιλότος της Thomas Cook. Τα αεροσκάφη ελέγχονται εξονυχιστικά, ώστε να αποφευχθεί οποιαδήποτε καθυστέρηση που συνδέεται με τεχνικά προβλήματα, όμως κάποιες αιτίες καθυστέρησης δεν οφείλονται στις αεροπορικές εταιρείες και η συνεργασία όλν των υπέυθυνων είναι μονόδρομος.
«Καθυστερήσεις πάντα θα έχουμε.Το θέμα είναι πως τις διαχειριζόμαστε. Έχουμε αναπτύξει χρήσιμα εργαλεία και βρισκόμαστε σε συνεχή επαφή με την eurocontrol. Συζητάμε για τις σημαντικές καθυστερήσεις και προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε το σοβαρό αυτό πρόβλημα. Προς το παρόν, το βασικό μας εργαλείο ονομάζεται εναλλαγή υποδοχής των αεροσκαφών σε ένα αεροδρόμιο. Προσπαθούμε να αξιοποιούμε την χωρητικότητα του κάθε αερολιμένα» υποστηρίζει ο Κρις Γουντλαντ, υπεύθυνος σχεδιασμού πτήσεων της Thomas Cook.
Εδώ βρίσκεται το στρατηγείο της Eurocontrol. Από εδώ και σε συνεργασία με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, ο διαχειριστής του δικτύου εργάζεται για να ελαχιστοποιηθούν οι καθυστερήσεις των πτήσεων.
Σε αυτή την εικόνα και σε κόκκινο χρώμα, βλέπουμε τις καθυστερημένες πτήσεις μιας ημέρας.
«Οι αεροπορικές εταιρείες βρίσκονται σε πολύ στενή συνεργασία με τη Eurocontrol η οποία διαθέτει περισσότερες από 2000 συνδέσεις με όλες τις εταιρείες και τα αεροδρόμια που λειτουργούν σε όλη την Ευρώπη. Εάν υπάρξει ένα μικρό πρόβλημα στην επιβίβαση και στη φόρτωση των αποσκευών μιας πτήσης, τότε μπορούν να πάρουν μια παράταση και να απογειωθούν λίγο αργότερα. Ο ρόλος της είναι να βοηθήσουμε τις αεροπορικές εταιρίες να ανταποκριθούν στο πρόγραμμα τους και να μεταφέρουν τους επιβάτες στην ώρα τους και κυρίως με ασφάλεια» υποστηρίζει ο Μπράιαν Φλιν, επικεφαλής απόδοσης και προβλέψεων της Eurocontrol.
Η υπηρεσία επίσης αναζητεί τις πιο σύντομες διαδρομές για τα αεροσκάφη. Στόχος είναι η προστασία του περιβάλλοντος.
«Οι επιβάτες θέλει να πάνε διακοπές ή να επιστρέψουν από τις διακοπές τους. Μπορεί να πετάνε για δουλειά, Οπότε είναι σημαντικό να είμαστε συνεπείς και να παρέχουμε υψηλή ποιότητα υπηρεσιών. Στο τέλος της ημέρας, οι επιβάτες πρέπει να είναι ευχαριστημένοι, ώστε να ξαναπετάξουν μαζί μας» δήλωσε ο Άντριου Θόρινγκτον, πιλότος της Thomas Cook.
Ποιότητα υπηρεσιών, προστασία του περιβάλλοντος και συνέπεια είναι οι μεγάλες προκλήσεις για τις αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη.