Παραδοσιακά, στις Ηνωμένες Πολιτείες, εορτάζεται η «Ημέρα των Ευχαριστιών», γνωστή ως «Thanks Giving». Πρόκειται για μία ημέρα, κατά την οποία ο κόσμος γιορτάζει όλα όσα έφερε ο χρόνος που περνάει σιγά-σιγά και ετοιμάζεται να υποδεχθεί αυτόν που έρχεται. Αυτή η γιορτή πραγματοποιείται την 4η Πέμπτη κάθε Νοέμβρη και έτσι η Παρασκευή που ακολουθεί (Black Friday), θεωρείται η αρχή της χριστουγεννιάτικης περιόδου.
Έτσι λοιπόν, τα καταστήματα πραγματοποιούν προσφορές και μοναδικές εκπτώσεις και γενικά δημιουργείται ένα εορταστικό κλίμα με προϊόντα σε κυριολεκτικά μοναδικες τιμές. Μάλιστα, οι καταναλωτές πιάνουν σειρά από νωρίς ώστε να προλάβουν τα διάφορα «κελεπούρια».
Τα έσοδα από τις πωλήσεις αυτής της περιόδου ήταν παραδοσιακά τα σημαντικότερα της χρονιάς, με αποτέλεσμα τα καταστήματα να καταγράφουν κέρδη, έχοντας «μαύρο» το τελικό αποτέλεσμα του ισολογισμού τους (το γνωστό «bottomline»), το οποίο αντιστοιχεί σε θετικό πρόσημο (αντίστοιχα, το κόκκινο δηλώνει τις ζημίες). Έτσι προέκυψε και ο όρος «Black Friday».
Από την Αμερική… παντού!
Καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο άνθιζε, οι διάφοροι e-tailers άρχισαν να προωθούν τις προσφορές τους κατά τη διάρκεια της Black Friday, σε όλον τον κόσμο, με αποτέλεσμα να προκύψει ένας έντονος ανταγωνισμός με retailers και e-tailers σε όλα τα μέρη του κόσμου.
Οι τελευταίοι αντέδρασαν, υιοθετώντας τη λογική της Black Friday και πραγματοποιώντας τις δικές τους προσφορές.
Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία, αλλά και Πολωνία, Φινλανδία και πολλές άλλες χώρες σε όλον τον κόσμο γιορτάζουν την ημέρα της Black Friday (φέτος, στις 25 Νοεμβρίου), με happenings, προσφορές, εκπτώσεις, εορταστικά bundles κ.λπ.
Και φυσικά στην Ελλάδα!
Στη χώρα μας, ο θεσμός της Black Friday έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του το 2015, στον χώρο της ένδυσης κατά βάση, ενώ από φέτος πολλαπλοί νέοι τομείς μπαίνουν και αυτοί στον «χορό», χάρη σε γνωστή αλυσίδα πολυκαταστημάτων τεχνολογίας, πολιτισμού και ψυχαγωγίας η οποία έχει ήδη προ-ανακοινώσει ότι φέρνει την Black Friday την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου με εκπτώσεις και προσφορές.
Αυτό που μένει να κάνουμε... είναι να τις εκμεταλλευτούμε(!), αφού η Black Friday ήταν ανέκαθεν η μέρα του καταναλωτή. Θυμηθείτε μόνο να έχετε τα μάτια σας ανοιχτά, αφού είναι σύνηθες να υπάρχει περιορισμένη διαθεσιμότητα για τις μεγαλύτερες προσφορές και άρα θα πρέπει να είμαστε σε... καταναλωτική εγρήγορση.
Πηγή: reporter.gr