Όπως προέκυψε μεταξύ άλλων, η Levi Strauss & Co ανακάλυψε ότι το βαμβάκι αποτελεί την μεγαλύτερη αγορά παιδικής εργασίας, μεταξύ των αγροτικών προϊόντων παγκοσμίως - κάτι που θεωρήθηκε από την εταιρεία απαράδεκτο.
Για το λόγο αυτό, ξεκίνησε μια τεράστια προσπάθεια προώθησης περισσότερο βιώσιμης παραγωγής βαμβακιού. Μιλώντας στο συνέδριο, που αναφέρουμε παραπάνω, στο πανεπιστήμιο Stanford, το στέλεχος της εταιρίας Michael Kobori, εξήγησε στους συνέδρους τη στρατηγική της επιχείρησης ενδυμάτων σχετικά με το θέμα αυτό. Συνεργαζόμενη με τους επενδυτές, με άλλες μάρκες καθώς και με μη κυβερνητικές οργανώσεις, ενθαρρύνει τους προμηθευτές της ώστε να γίνουν πιο «πράσινοι» και πιο ανθρώπινοι.
Το θέμα αυτό ήταν το πιο αξιόλογο από τις συζητήσεις και τα panel, που ήταν αφιερωμένα στην εξερεύνηση του πως μπορούν οι επιχειρήσεις να συλλέξουν, να παράξουν, να σχεδιάσουν και να παραδώσουν αγαθά με περισσότερο υπεύθυνο τρόπο. Το θέμα αυτής της χρονιάς ήταν η συνεργασία για το ευρύτερο καλό.
Οι προσπάθειες της Levi Strauss σε αυτή την κατεύθυνση, περιλαμβάνουν την καθοδήγηση των εργολάβων της ώστε να μη χρησιμοποιούν βαμβάκι από το Uzbekistan (το οποίο έκλεισε πολλά σχολεία, για να αναγκάσει τα παιδιά να εργαστούν στα χωράφια βαμβακιού), μέχρι η χώρα αυτή να συμφωνήσει στην υπογραφή των διεθνών συμβάσεων και να επιτρέψει στους διεθνείς οργανισμούς να αξιολογήσουν την κατάσταση που επικρατεί εκεί σε αυτό το θέμα.
Η εταιρία, επίσης, βοήθησε περίπου 30.000 αγρότες σε διάφορα σημεία, πιλοτικά, ώστε να μειώσουν δραστικά τις ποσότητες νερού και χημικών στην παραγωγή βαμβακιού.
«Το κλειδί της επιτυχίας στη συνεργασία σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, είναι να έχουμε το κουράγιο να δράσουμε και να ηγηθούμε, όντας βέβαιοι ότι όλα τα μέρη συμφωνούν με τις μακροπρόθεσμες επιδιώξεις μας», τόνισε ο Kobori.
Πάνος Τσαγκαράκης