- Τα ρούχα πρέπει να είναι καλοσιδερωμένα και καθαρά. Δίνουν την εντύπωση ενός «τακτικού» ανθρώπου, που είναι ιδανικό χαρακτηριστικό για έναν μελλοντικό εργαζόμενο.
- -Βεβαιωθείτε ότι γνωρίζετε την εταιρεία στην οποία πάτε. Αν πρόκειται για πολυεθνική, για παράδειγμα, η εμφάνισή σας πρέπει να είναι πιο αυστηρή και πιο επαγγελματική. Μακριά από τζιν, αθλητικά ρούχα, ή έντονα χρώματα. Κινηθείτε μεταξύ κλασικών επιλογών όπως είναι ένα ταγιέρ (για τις γυναίκες) ή ένα κοστούμι σε μαύρο ή γκρι χρώμα. Γυναίκες αποφύγετε, τα προκλητικά ρούχα (βαθιά ντεκολτέ, κοντές φούστες, σορτσάκια, υπερβολικά στενά παντελόνια). Οι συμβουλές προς γυναίκες καταλαμβάνουν λίγο μεγαλύτερο χώρο, διότι οι ενδυματολογικές επιλογές που έχουν είναι περισσότερες, ενώ μην ξεχνάμε ότι είναι τα μεγαλύτερα θύματα της ανεργίας με ποσοστό που αγγίζει το 56,9% για τις ηλικίες μεταξύ 15 και 24 ετών. Αν είναι καλοκαίρι, θυημηθείτε ότι πρέπει να φοράτε μανίκια, όσο ψηλά και αν βρίσκεται ο υδράργυρος.
- -Βρείτε την χρυσή τομή μεταξύ αυτοπεποίθησης και αλαζωνίας. Η χειραψία πρέπει να είναι δυνατή και σταθερή. Το ύφος χαλαρό, αλλά σοβαρό, χωρίς να αποπνέει υπεροψία.
- -Χτενισμένα μαλλιά, χωρίς υπερβολές, τόσο ώστε να φαίνονται προσεγμένα. Περιποιημένα νύχια σε ουδέτερο χρώμα. Όσον αφορά στους άνδρες, αποφύγετε το αξύριστο look, αλλά εάν το επιλέξετε, φροντίστε να είναι περιποιημένο. Μαλλιά καθαρά και καλοχτενισμένα.
- -Το βάψιμο στις γυναίκες είναι απαραίτητο, αλλά οφείλει να είναι διακριτικό. Όχι έντονα χρώματα σε μάτια και χείλη.
- Μπορεί να βρίσκονται κοντά στο πάτωμα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το μάτι του εργοδότη, δεν θα τα «πιάσει». Τα παπούτσια να είναι καθαρά, όχι φθαρμένα και όχι υπερβολικά σε χρώμα ή ύψος τακουνιού για τις γυναίκες.
- Τα ρούχα που θα επιλέξετε να είναι εποχής... Δηλαδή δεν πάμε το χειμώνα με καλοκαιρινό φόρεμα ή το καλοκαίρι με παλτό.
- Όχι έντονα αρώματα. Παραπέμπουν σε υπερβολή.
«Ο καλοντυμένος υποψήφιος, είναι πιο ευχάριστο θέαμα σε έναν επαγγελματικό χώρο από ότι ο απεριποίητος. Δεν είναι θέμα ρατσισμού, είναι θέμα αισθητικής. Ο κάθε εργοδότης επιθυμεί η εικόνα που εκπέμπει ο χώρο τους να είναι ευχάριστος στο μάτι.» εξηγεί στέλεχος εταιρείας ευρέσεως εργασίας η οποία επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία της.
Ψαρεύοντας» τον επόμενο εργοδότη
Δουλειά «κομμένη και ραμμένη» στα μέτρα του επόμενου εργοδότη αναζητούν οι νέοι, οι οποίοι επιλέγουν αντικείμενο εργασίας, που θα εντυπωσιάσει το μελλοντικό αφεντικό. Σχεδόν μισοί (47%) από τους νέους της γενιάς Υ (γεννημένοι μεταξύ 1980 και 2000) αναζητούν εργασία με κριτήριο το επίπεδο και την βαρύτητα των συστάσεων που θα τους προσφέρει για τον επόμενο εργοδότη.
Φιλόδοξοι στη θεωρία
Παρά το γεγονός ότι η φιλοδοξία δεν απουσιάζει, σε επίπεδο αποδοχών φαίνεται ότι οι προσδοκίες τους είναι συντηρητικές, κυρίως λόγω κρίσης. Η προοπτική εξέλιξης που προσφέρει μια δουλειά αποτελεί βασικό κριτήριο επιλογής (52%), ωστόσο σε επίπεδο αποδοχών, η μέση μηνιαία αμοιβή, που θα ήθελαν οι νέοι για μια θέση εργασίας στον ιδιωτικό τομέα είναι 1.090 ευρώ. Το ενδεχόμενο μετακίνησης στο εξωτερικό έχει απασχολήσει την πλειονότητα των νέων, ωστόσο, παρά την καλή γνώση αγγλικών που διαθέτει το 96%, μόλις το 16% έχει προβεί σε κάποια ενέργεια προς αυτή την κατεύθυνση.