Για την ακρίβεια όλα ξεκίνησαν από την Εγγύς Ανατολή. Εκεί οι άνδρες συνήθιζαν να τα φορούν την ώρα που ίππευαν. Στην Περσία όταν οι στρατιώτες σηκώνονταν στους αναβολείς, το τακούνι τους διευκόλυνε ώστε να έχουν τη σωστή στάση που θα τους επέτρεπε να χρησιμοποιούν πιο αποτελεσματικά το τόξο και το βέλος τους. Ο Σάχης Αμπάς Ι της Περσίας στα τέλη του 16ου αιώνα έστειλε στην Ευρώπη την πρώτη περσική διπλωματική αποστολή.
Παπούτσια με τακούνια συνέλεγε και ο Λουδοβίκος ο ΙΔ'
Η Δυτική Ευρώπη πλέον θα ενδιαφερόταν για ο,τιδήποτε εξωτικό. Τα κατώτερα μέλη της κοινωνίας άρχισαν να τοποθετούν τακούνια στα υποδήματά τους, ενώ σε σύντομο χρονικό διάστημα οι αριστοκράτες αύξησαν το ύψος του τακουνιού για να δείξουν την ανωτερότητά τους. Τα τακούνια στους λασπωμένους δρόμους της κεντρικής Ευρώπης του 17ου αιώνα δεν είχαν καμία απολύτως χρησιμότητα.
Παπούτσια με τακούνια συνέλεγε και ο Λουδοβίκος ο ΙΔ'. Με ύψος 1,63, ο τότε βασιλιάς της Γαλλίας «κέρδιζε» δέκα εκατοστά ύψος φορώντας τακούνια, που συχνά ήταν στολισμένα με εικόνες από σκηνές μάχης. Πάντα τα υποδήματα είχαν χρώμα κόκκινο. Το 1670 ο Λουδοβίκος ΙΔ' έβγαλε διάταγμα ότι μόνο τα μέλη της Aυλής θα μπορούσαν να φορούν κόκκινα τακούνια και ότι κανενός δεν θα ήταν υψηλότερα από τα δικά του.
Τη μόδα σύντομα υιοθέτησαν οι γυναίκες και τα παιδιά. Έτσι μέχρι τα τέλη του 17ου αιώνα τα τακούνια χρησιμοποιούνταν και από τα δύο φύλα. Τα τακούνια των ανδρών, λίγο πριν το Διαφωτισμό, έγιναν πιο τετράγωνα και χαμηλά, ενώ μετά τον Διαφωτισμό, το «ισχυρό» φύλο σιγά σιγά άρχισε να εγκαταλείπει τα κοσμήματα, τα υπερβολικά υφάσματα και τα έντονα χρώματα και να υιοθετεί εμφανίσεις με πιο σκούρα χρώματα.
Μέχρι το 1740 το τακούνι αποτελούσε παρελθόν για τον ανδρικό πληθυσμό
Μέχρι το 1740 το τακούνι αποτελούσε παρελθόν για τον ανδρικό πληθυσμό. Πενήντα χρόνια μετά θα εξαφανιζόταν και από τα πόδια των γυναικών, μόνο και μόνο για να επιστρέψει στα μέσα του 19ου αιώνα. Ήταν τότε που η πορνογραφία «αγκάλιασε» τη νέα μόδα μέσα από φωτογραφίες που έδειχναν γυναίκες να ποζάρουν γυμνές φορώντας μόνο τακούνια. Η Ελίζαμπεθ Σέμελχακ του Μουσείου Υποδημάτων Bata στο Τορόντο δηλώνει ότι τα τακούνια κατέληξαν να εκφράζουν θηλυκότητα, μέσα από αυτή την σύνδεσή τους με την πορνογραφία.