Η ιστορία δε που κρύβεται από πίσω τους είναι μεγάλη. Η ομάδα του Facebook που ανέλαβε το design των reactions, χρειάστηκε να πειραματιστεί για τον σχεδιασμό τους για περισσότερο από ένα χρόνο. Για να βρουν ανταπόκριση τα νέα εικονίδια σε όσο τον δυνατόν μεγαλύτερο κοινό ανά τον κόσμο, οι designers ζήτησαν τη συνδρομή καθηγητή κοινωνικής ψυχολογίας από το πανεπιστήμιο Berkley, ο οποίος συνεργάστηκε με το Facebook ως ειδικός της επικοινωνίαςκαι σε παλαιότερα projects σχετικά με τα εργαλεία πρόληψης αυτοκτονιών, τα stickers και άλλες εφαρμογές του κοινωνικού δικτύου.
Τα πρώτα εικονίδια που προτάθηκαν από τον καθηγητή ήταν 25, ώστε να καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα συναισθημάτων και αντιδράσεων. Η ομάδα του μάλιστα πρότεινε έναν πρόχειρο χάρτη με τα εικονίδια που θα ήταν απαραίτητα ώστε να καλυφθούν όλες οι περιπτώσεις.
Το διάσημο μέσο κοινωνικής δικτύωσης τελικά κατέληξε στη χρήση μόνο 6 εικονιδίων, τα οποία έπειτα από πολλαπλές δοκιμές πήραν την τελική μορφή που εμφανίστηκε στις οθόνες όλων μας πριν από λίγες ημέρες.
Στις δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν σε επιλεγμένο κοινό σε διαφορετικές χώρες, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στο πόσο κατανοητά μπορούν να γίνουν τα νέα εικονίδια σε κοινωνικές ομάδες διαφορετικών χαρακτηριστικών, κυρίως πολιτισμικών, μορφωτικών και οικονομικών.
Αυτό ήταν το κύριο μέλημα και του ιδρυτή του Facebook, Mark Zuckerberg, ο οποίος ασχολήθηκε προσωπικά με το νέο εγχείρημα, καταλήγοντας στη δημιουργία εικονιδίων που έχουν ως βασικό χαρακτηριστικό τους τις εκφράσεις του ανθρώπινου προσώπου, εκτός του love reaction, το οποίο είναι και το μόνο που μορφολογικά δεν σχετίζεται με το ανθρώπινο πρόσωπο.