Σήμερα η τεχνολογία των εφαρμογών στο διαδίκτυο δεν απέχει πολύ από αυτό το μέλλον. Και αν οι επιχειρήσεις λιανικής στην Ελλάδα, την εκμεταλλευτούν σε βάθος, ίσως τους δώσει την ευκαιρία να επαναπροσδιορίσουν τη λειτουργία τους θέτοντας νέες και δημιουργικότερες βάσεις για το δικό τους αύριο. Μια απλή επιλογή, είναι ο εναγκαλισμός και η υιοθέτηση από τους λιανοπωλητές νέων επαναστατικών εφαρμογών, μέσω των κινητών τεχνολογιών, για την βέλτιστη εξυπηρέτηση των πελατών τους.
Η κάλυψη των αναγκών του καταναλωτή είναι σήμερα αναμφισβήτητα ο πρώτος κανόνας της λειτουργίας μιας επιτυχημένης επιχείρησης λιανικής πώλησης. Με τα έξυπνα τηλέφωνα και τις διάφορες κινητές τεχνολογίες, οι λιανοπωλητές έχουν την ευκαιρία να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους όπως ποτέ πριν. Σήμερα, όπως δείχνουν πολλές έρευνες στις ΗΠΑ, οι καταναλωτές – που συνήθιζαν να κάνουν τις αγορές τους από τα καταστήματα λιανικής – κάνουν τις αγορές τους πλέον από το σπίτι, το δρόμο και το γραφείο τους.
Αν προσπαθήσουμε να φανταστούμε το μέλλον των λιανικών αγορών, σίγουρα θα μοιάζει κάπως έτσι:
Ας υποθέσουμε ότι σχεδιάζετε να πάτε σε ένα κατάστημα επίπλων για να αγοράσετε έναν καναπέ: πριν φύγετε από το σπίτι φωτογραφίζετε με το κινητό σας το χώρο του σαλονιού σας, εκεί οπού θέλετε να τοποθετήσετε τον νέο σας καναπέ. Κατόπιν, αποθηκεύετε τη φωτογραφία στην ηλεκτρονική εφαρμογή του καταστήματος επίπλων από όπου θέλετε να ψωνίστε. Μόλις φτάσετε στο κατάστημα ο πωλητής έχει βρει το προϊόν που επιθυμείτε, ακριβώς στα μέτρα σας, με το σωστό σχήμα, ύφασμα και χρώμα. Εσείς απλά, θα περάσετε το τηλέφωνο σας πάνω από ένα αισθητήρα και η φωτογραφία του καναπέ θα εμφανιστεί αυτόματα στην φωτογραφία του σαλονιού σας (αυτή που τραβήξατε πριν φύγετε από το σπίτι σας).
Η ίδια τεχνολογία θα μπορούσε να σας βοηθήσει να κάνετε μια προεπισκόπηση, μεταξύ άλλων, για ένα νέο κοστούμι, ή για το πώς θα φαινόταν το εσωτερικό του σπιτιού σας με διαφορετικές χρωματικές αποχρώσεις, ή το καθιστικό σας με ένα νέο χαλί και πολλά άλλα πράγματα που επιθυμείτε να αλλάξετε.
Η χρησιμοποίηση της τεχνολογίας των εφαρμογών από τους λιανοπωλητές, μπορεί επίσης να προσδώσει και το προσωπικό στοιχείο στην αγορά ενός προϊόντος (δηλαδή έξτρα πόντους για τις αγορές που κάνετε σ' αυτό). Για παράδειγμα, αυτό θα μπορεί να συμβεί αν είστε εξοπλισμένος με μια φορητή συσκευή (έξυπνο τηλέφωνο), και έχετε φορτώσει σ' αυτό την εφαρμογή ενός λιανοπωλητή. Μόλις κάνετε check-in, μπαίνοντας σ' ένα κατάστημα, θα μπορείτε να κερδίσετε πόντους ανταμοιβής, οι οποίοι θα αποθηκεύονται αυτόματα στο τηλέφωνο σας και θα μπορείτε να τους εξαργυρώσετε με τις επόμενες αγορές σας.
Μερικοί δε λιανοπωλητές στις ΗΠΑ, έχουν ήδη ξεκινήσει την ενσωμάτωση ενός τσιπ πεδίου εγγύς επικοινωνίας (NFC - near field communication), γρήγορης ανταπόκρισης (quick response), και άλλων διαδραστικών τεχνολογιών που καθιστούν εφικτά όλα τα παραπάνω. Σήμερα, με τεχνολογίες όπως οι έξυπνοι λαμπτήρες, που αναπτύχθηκαν στα εργαστήρια του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (MIT) και της Intel, οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν πρόσβαση σε μια σειρά σχετικών πληροφοριών για ένα προϊόν, χωρίς καν να χρειαστούν μια φορητή συσκευή. Η τεχνολογία των έξυπνων λαμπτήρων, αισθάνεται πότε ένας χρήστης έχει πάρει ένα προϊόν από το ράφι ενός καταστήματος, και μπορεί να προβάλει εικόνες και διαδραστικά βίντεο στο ράφι (εκεί όπου κάποτε υπήρχε μια χάρτινη ετικέτα).
Τεχνολογία πραγματικά συναρπαστική