Αποθαρρυντικά, για όσους συνηθίζουμε να ψωνίζουμε με... ένα κλίκ, είναι τα όσα αποκαλύπτει μελέτη για τις ηλεκτρονικές απάτες. Οι καταναλωτές είναι διστακτικοί, οι εταιρείες διαβεβαιώνουν ότι στην πλειονότητα των περιπτώσεων η ασφάλεια της συναλλαγής είναι κατοχυρωμένη, πρόσφατη όμως μελέτη έρχεται να ταράξει τα νερά, σπέρνοντας πάλι το ζιζάνιο της ανησυχίας. Περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο των χρηματοοικονομικών συναλλαγών στο διαδίκτυο κατέβαλαν, το 2014, αποζημιώσεις σε πελάτες τους, που έπεσαν θύματα ηλεκτρονικής απάτης, σύμφωνα με έρευνα των εταιρειών B2B International και Kaspersky Lab.
Γιατί όμως καταβλήθηκαν αποζημιώσεις από το 52% των εταιρειών;
-Οι περισσότερες αποζημιώσεις δόθηκαν χωρίς να έχουν ουσιαστικά ερευνηθεί οι συνθήκες γύρω από αυτά τα γεγονότα.
-Σχεδόν το ένα τρίτο των εταιρειών πιστεύει ότι τα έξοδα που προκύπτουν από τις ψηφιακές απειλές είναι μικρότερα σε σχέση με το κόστος της προστασίας.
-Προετοιμασμένοι να δεχτούν τα επιπλέον έξοδα που προκύπτουν από τις ψηφιακές επιθέσεις δηλώνουν ότι είναι αρκετοί από τους οργανισμούς που δραστηριοποιούνται στο κομμάτι των επιγραμμικών (online) πληρωμών.
-Οι συνολικές ζημιές (συμπεριλαμβανομένης της καταβολής αποζημιώσεων σε θύματα αλλά και των χρημάτων που έχουν κλαπεί) από το ψηφιακό έγκλημα δεν υπερβαίνουν το κόστος της εγκατάστασης λύσεων ασφάλειας, όπως δήλωσε με βεβαιότητα των 32% των εργαζομένων σε online καταστήματα.
-Μόλις το 19% των χρηματοοικονομικών εταιρειών και το 7% των online καταστημάτων, που συμμετείχαν στην έρευνα θεωρούν ότι τα κόστη που σχετίζονται με την αποζημίωση των πελατών βρίσκονται μεταξύ των τριών σοβαρότερων συνεπειών της ψηφιακής απάτης.
Στελέχη της αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν ωστόσο ήδη αρχίσουν να ψιθυρίζουν ότι η συνεχής ανάπτυξη του ψηφιακού εγκλήματος θα δημιουργήσει μία κατάσταση κατά την οποία οι αποζημιώσεις που θα καλούνται να πληρώσουν οι εταιρείες, θα υπερβαίνουν τόσο τα κόστη για την προστασία των συναλλαγών όσο και τους προϋπολογισμούς για αποζημιώσεις.
Μέχρι τότε, πλοηγηθείτε και αγοράστε με προσοχή!