Το νησί Ραν ήταν κάποτε ήταν ένας σημαντικός εμπορικός άξονας του 17ου αιώνα, λόγω της πολύτιμης παραγωγής μοσχοκάρυδου. Το 1667 η Συνθήκη της Μπρέντα επέτρεψε στους Άγγλους να εκχωρήσουν τον έλεγχο του νησιού στους Ολλανδούς σε αντάλλαγμα για το Μανχάταν.
Ένα "πικάντικο" ταξίδι
Σε ένα ξεχασμένο αποικιακό νησάκι στον Ειρηνικό ωκεανό, το οποίο μάλιστα κρατάει όλη την ιστορία διακίνησης μπαχαρικών στον κόσμο ταξίδεψε ο φωτογράφος Μοχάμεντ Φαντλί από το National Geographic.
Έπειτα από μια πτήση τεσσάρων ωρών, οκτώ ώρες ταξίδι με το πλοίο της γραμμής και μία βόλτα με ξεχαρβαλωμένη βάρκα, οι επισκέπτες φτάνουν σε αυτό για να δουν από κοντά την απόλυτη απομόνωση.
Αυτό που προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση είναι ότι θεωρείται μία από τις παλαιότερες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις στην Ασία, ενώ έπαιξε κεντρικό ρόλο στην οικονομική ιστορία του κόσμου. Ήταν όλα λόγω του μοσχοκάρυδου, που κάποτε θεωρούνταν το πολυτιμότερο όλων των μπαχαρικών και άξιζε το βάρος του σε χρυσό, ενώ καλλιεργούνταν σχεδόν αποκλειστικά στα νησιά στην θάλασσα Μπάντα.
Η εύρεση της Μπάντα και των νησιών με τα μπαχαρικά ήταν το ισχυρότερο κίνητρο και εφαλτήριο για την εποχή εξερεύνησης της Ευρώπης. Οι Ολλανδοί κατάφεραν να ελέγχουν περισσότερες περιοχές της Μπάντα, ενώ οι Βρετανοί κατέκτησαν το Ραν, που θεωρείται μία από τις πρώτες αποικίες τους στο εξωτερικό.
Πλέον, η ζωή στο Ραν είναι αρκετά απλή. Δεν υπάρχει σήμα κινητής τηλεφωνίας ή αυτοκίνητα, και το ηλεκτρικό ρεύμα λειτουργεί μόνο για λίγες ώρες το βράδυ. Πολλοί ταξιδιώτες, δυσκολεύονται να συνηθίσουν τη ζωή εκεί και να κοιμηθούν το βράδυ γιατί «έχει πολλή ησυχία» και μία περίεργη αίσθηση απομόνωσης.