Μετά από τριμηνιαίο τεστ το οποίο περνούσαν οι μαθητές, οι επιδόσεις τους συσχετίσθηκαν με το επίπεδο ατμοσφαιρικής ρύπανσης που μετρήθηκε σε κάθε σχολείο. Το συμπέρασμα που εξήχθη σε γενικές γραμμές ήταν πως σε εκείνα τα σχολεία όπου η ρύπανση του αέρα ήταν πιο αισθητή, η νοητική ανάπτυξη των παιδιών διαχρονικά ήταν κάπως πιο αργή, σε σχέση με τους μαθητές των σχολείων όπου δεν υπήρχε μεγάλη ρύπανση.
Η ρύπανση «αλλοιώνει» τον εγκέφαλο
Λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις υπόλοιπες πτυχές του φαινομένου, οι επιστήμονες έχουν κατά καιρούς σημειώσει πως η έκθεση στην ατμοσφαιρική ρύπανση προκαλεί αλλοιώσεις στον εγκέφαλο, οι οποίες σχετίζονται με τον αυτισμό και την σχιζοφρένεια.
Το συγκεκριμένο εύρημα προήλθε από πειράματα σε ποντίκια, ενώ ενίσχυσε εκείνα προγενέστερων μελετών σε ανθρώπους, οι οποίες είχαν συσχετίσει την αυξημένη ατμοσφαιρική ρύπανση με αυξημένα κρούσματα αυτισμού στα παιδιά.
Πλήγμα και για τα αρχαιολογικά μνημεία
Τεράστιες στο μεταξύ είναι οι επιπτώσεις του φαινομένου και για τα αρχαιολογικά μνημεία των μεγαλουπόλεων. Τον Δεκέμβριο του 2014, ο Υπουργός Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννης Μανιάτης υπέγραψε υπουργική απόφαση, με την οποία εγκρίνεται κονδύλι 71.000 ευρώ για τη χρηματοδότηση της δράσης «Διερεύνηση και αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών παραμέτρων στα υλικά των αρχαίων μνημείων».
Στην αρχή του άρθρου μπορείτε να δείτε κάποιες από τις φθορές που έχουν προκληθεί στο κτιριακό συγκρότημα Ταζ Μαχάλ , μνημείο πολιτικής κληρονομιάς της UNESCO, εξαιτίας της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.