ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Τα “πρέπει” και δεν “πρέπει” στη νέα σας δουλειά

Tweet
Share
Tweet
Share

Του Πάνου Τσαγκαράκη

Μήπως συγκαταλέγεστε στους τυχερούς που προσληφθήκατε από κάποια επιχείρηση;  Αν ναι συγχαρητήρια! Υπάρχουν, όμως, ορισμένα πράγματα που πρέπει να προσέξετε στη νέα σας θέση. Τι δεν πρέπει να κάνετε σε καμία περίπτωση και τι επιβάλλετε να κάνετε για να ανταποκριθείτε με επιτυχία στις προσδοκίες εκείνων που σας προσέλαβαν. Δεν αναφέρομαι στα βασικά σας καθήκοντα, αλλά στα μικρά καθημερινά πράγματα που μπορεί να φτιάξουν ή να χαλάσουν την επαγγελματική σας εικόνα.

Είναι σημαντικό να θυμάστε πως οι χώροι εργασίας δεν είναι όλοι ίδιοι. Το περιβάλλον μιας πολυεθνικής βιομηχανίας διαφέρει από αυτό ενός εμπορικού καταστήματος, μιας τράπεζας, μιας διαφημιστικής εταιρίας, μιας βιοτεχνίας ή μιας μεγάλης εταιρίας συμβούλων. Πιθανώς σε καθένα από αυτά τα περιβάλλοντα ακολουθούνται διαφορετικοί ενδυματολογικοί κανόνες και διαφορετικό πρωτόκολλο. Αλλά ακόμα και στον ίδιο κλάδο δύο εταιρίες μπορεί να έχουν διαφορετική αντίληψη για κάποια θέματα. Κάποιες π.χ. μπορεί να έχουν αυστηρότερη ιεραρχική δομή από άλλες.

Επομένως, όταν μετακινείστε σε ένα νέο εργασιακό χώρο, προσπαθήστε τις πρώτες μέρες να είστε όσο πιο παρατηρητικοί γίνεται σε σχέση με τις συνήθειες των συναδέλφων σας και αυτά που είναι αποδεκτά ή όχι κατά την ώρα εργασίας. Αν δεν είστε βέβαιοι για κάτι είναι προτιμότερο να ρωτήσετε. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες γενικές αρχές και πρότυπα συμπεριφοράς στα οποία μπορείτε να βασιστείτε.

Τι δεν πρέπει να κάνετε Ο απλούστερος κανόνας είναι να χρησιμοποιείτε την κοινή λογική και να συμπεριφέρεστε με ευγένεια και σεβασμό προς τους άλλους. Αλλά υπάρχουν και κάποια πράγματα στα οποία δεν πρέπει να συμμετάσχετε ή να ενθαρρύνετε να συμβούν, όπως:

  • Να συμμετέχετε σε κουτσομπολιά για τους άλλους συναδέλφους ή τον προϊστάμενό σας ή να τους κακολογείτε
  • Να συμμετέχετε σε πειράγματα που μπορεί να έχουν σεξουαλική ή φυλετική χροιά
  • Να κομπάζετε για τις προηγούμενες επιτυχίες σας επιζητώντας διαρκώς την προσοχή των άλλων
  • Να προσπαθείτε να κερδίσετε με κάθε τρόπο την εύνοια των προϊσταμένων σας. Απλώς φροντίστε να κάνετε τη δουλειά σας με τον καλύτερο τρόπο. Αυτός είναι ο πιο παραγωγικός τρόπος για να σας προσέξουν όσοι βρίσκονται ψηλότερα από σας στην ιεραρχία
  • Να θεωρείτε κάτι δεδομένο επειδή το συνηθίζατε στην προηγούμενη εταιρία σας. Π.χ. να τρώτε στο γραφείο σας ή να απαντάτε στο κινητό σας, ακόμα και σε γραπτά μηνύματα, κατά τη διάρκεια μιας σύσκεψης. Βεβαιωθείτε για το τι είναι αποδεκτό.

Τι πρέπει να κάνετε Υπάρχουν κάποια πράγματα που μπορείτε να κάνετε αν θέλετε να σας θεωρούν σαν ένα πολύτιμο στέλεχος ή έναν αξιόλογο συνάδελφο. Όπως π.χ.:

  • Να σέβεστε τους άλλους και να είστε ευγενικοί απέναντί τους – ιδιαίτερα σε όσους έχουν χαμηλότερη θέση στην ιεραρχία από σας.
  • Να κρατάτε τη φωνή σας σε αποδεκτό επίπεδο. Μια πολύ δυνατή φωνή η οποία γίνεται αισθητή στο περιβάλλον εργασίας δεν μπορεί παρά να είναι ενοχλητική για τους άλλους που προσπαθούν να κάνουν τη δουλειά τους.
  • Να προσφερθείτε να βοηθήσετε τους άλλους, αν υπάρχει κάτι που είστε σε θέση να κάνετε ώστε να γίνει η δουλειά τους πιο εύκολη.
  • Να ντύνεστε κατάλληλα και να υιοθετήσετε παρόμοιο βαθμό τυπικότητας / ανεπισημότητας σύμφωνα με τον «κώδικα συμπεριφοράς» της εταιρίας
  • Να βεβαιωθείτε ότι έχετε κατανοήσει τους κανόνες που για την αποστολή e-mail και τη χρήση του κινητού σας τηλεφώνου
  • Να θυμάστε ότι σας πληρώνουν για να εργάζεστε, γι 'αυτό κρατήστε για το διάλειμμα την ψιλοκουβέντα και άλλα πράγματα που μπορεί να αποσπάσουν την προσοχή σας από αυτό που έχετε να κάνετε.
  • Να είστε θετικοί και αισιόδοξοι και να αντιμετωπίζετε τα καθημερινά μικροπροβλήματα με χαμόγελο!

Αυτά τα πολύ απλά πράγματα, που στηρίζονται στην κοινή λογική, που τόσο μας λείπει συχνά, μπορεί να έχουν τεράστια επίδραση στο περιβάλλον εργασίας αλλά και στη μελλοντική εξέλιξή σας!

 
 
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman